January 11, 2009

berubah

mood : hepi status : baru habis makan d belanja kak mimi n kak wanie,
d temani kak ulfa
extra : ponteng klass histo
lokasi : bilik kak mimi n kak wanie
laptop : pinjam kak mimi punya


"senang ke nak berubah?
susah ke nak berubah?
kadang2 kita senang nak ucap dan susah nak melakukan perubahan
jika hari nie dah bertekad utk diet. tp esok makan mcm tak makan seminggu.
dalam merlakukan sesuatu perkara, yg plg penting adalah niat tetapi jika niat tuh dah ada tapi kita tidak melakukannya sama sahaja.
jadi ingt.utk berubah tak senang utk berubah tp anda mesti berubah!! " kata2 semangat utk berubah kat diri sendiri
klao hari tuh, jika d tegur atau d sindir dgn sikap . sy akan berasa marah sgt2 tp sy masih berasa ragu2 utk berubah sbb jika berubah nnti adakah sy tetap menjadi fazliana.? tp sampai bila nak stay mcm nie. kita takkan maju jika tak berubah salah satu sbb sy tak nak berubah kerana..


mengimbas kembali cerita zaman muda-mudi :
acecece

"dulu sy ada seorang kazen. kitorang tak penah rapat masa zaman kanak2 ribena, tp masa thn 2002
aku pon blk lah ke kg selepas 4 thn tidak mejejakkan kaki ke tanah melayu. n kitaorg menjadi rapat sejak iu pergi ke mana sahaja berdua. melekat lah yg penting. kira 1st time aku dpt bff org yg mempunyai perangai , n kegemaran yg sama muka kami pon hampir sama 'konon2 kembar'
p/s: muka kami tak sama pon tp kami tetap anggap muka kami sama.
tp lepas dah hbs cuti tuh. kami masi l rapat.walaupun 2 bulan je kami melekat, aku dah blk ke sabah tp still cntct . bergayut guna tefon umah berjam-jam sampai naik bill tefon umah kami dua haha .(zaman darjah 6 kami dua blom ada hp lg) tp selepas thn pertama, kami menjadi renggang kerana mak cik slalu kata kami akan kawin.
jadi nak d jadikan ceita. kami berkawan slama sethn je lah. slps tuh lost contact.
masa aku kembali blk ke kg untuk bercuti masa f2. dia dah semakin berubah. tak nak tegur sy langsung kecuali sy tegur dia. rupa sama. tp semakin garang. den semakin lama, dia semakin alim. (suatu kebaikkan) ingt lg masa sy wish dia hepi birthday sy kena perli ngn dia ' bukankah hari jadi menunjukkan kita lebih dekat kepada mati.' "

tp sejak dtg ke mesir nie.
n kami bercerita.
seperti zaman dulu2 masa kecik.
walaupun masa tlh membuat kami berbeza tp dia tetap dia. org yg sy kenal 6 thn lalu.
dan dia masi lg risaukan sy selama ini walaupun sy ingtkn dia bencikan sy.
n dia masi rasa sy mengenali dia itu yg watkan sy terharu sgt.^^



sbb sy takut berubah kerana takut menjadi org berbeza, tp walaupun sy berubah mcm mana pon nnti
sy tetap fazliana. dia membuat sy sedar, masa tlah mengubh arus kehidupan kami menjadi kami berbeza tp jauh d dalam. dia tetap dia dan sy tetap sy dan kata k.chaq
yg mengatakan jgn sampai petunjuk Allah itu akan hilang suatu hari nnti.
org tegur itu mungkin salah satu petunjuk Allah
. jd liana, GANBATE! chaiyok2 majukan diri!

pengajaran dpt dalam masa hari kamis (8.1.2009-10.1.2009)
  1. jgn mudah percayakan org ( nasihat kak chaq dan atok berulang2 kali)
  2. jgn ceritakan semua kisah dkt ramai org. (nasihat k.chaq dan atok jgak)
  3. rokok takkan menenangkan jiwa! setiap kali terpandang abu rokok akan teringat kat atok dan papa, *ternampak abu rokok hari jumaat rasa cam nak ngs
  4. cuba maafkan org lain (tgh latih diri)
  5. susah nak sempurnakan hati org, jd terimalah teguran org(tgh melatih diri)
  6. diet! hehe
  7. mcm2 ujian d muka bumi ini *kisah palestine dan ceita kisah mak cik kak ulfa dan hisham*
  8. blajar!
  9. sy syg semua org
  10. jgn bicara tentang hati . merosakkan emosi *kata2 hisham
  11. mabuk.judi.rokok bila lah engkau hilang dlm sekeliling ku! benda nie akan memudaratkan diri sendiri!! *d tujukan utk org2 tersyg*

d sebbkan sy suka bg nama kat org2 jadi tersenarailah nickname baru utk 2008
1. nickname: zirafah n mak cik
kisah zirafah , sbb sy bg jigs nama badak . hee~
kisah mak cik, sbb sy bg nama org tuh atuk. hee~
mengimbau kembali kisah 2008 yg telah d tinggalkan
  1. duduk d rumah sepanjang cuti spm, best
  2. lelaki yg kuat ber"ayat" dan gatal menggelikan (kisah double date ngn jasmine)
  3. masuk matrix, kenal kawan mtrx yg booom (best) H2T15 N H5T36
  4. bergaduh ngn sir syed pasal benda2 technology kat matrix
  5. pergi konsert peter pan
  6. pergi pesta kraft tgn ngn mama cik n kawan2 mama cik
  7. beli laptop ngn hp baru. weee~
  8. rapat dgn jigs
  9. keputusan spm yg KO
  10. raya tanpa family
  11. ponteng raya pergi city star
  12. sambut birthday plg best tp banyak dosa masa 4th july 2008. 18th birthday
  13. mengenali diri sendiri
  14. taw pasal2 jin2
  15. lebih mendalami islam

No comments: