June 30, 2009

Jatuh..jatuh..dan terjatuh lg

JATUH..jatuh..jatuh..jatuh..dan terjatuh..jatuh lagi


"penat nie terjatuh sejak dari dulu. main kali nie 2 org warning aku kata jangan jatuh. yaaaa.. jgn kamu2 risau sana, aku takkan jatuh dgn org nie. kawan akan tetap kawan, dan aku kenal jgak org nie mcm mana,dan aku pandai bha jaga batas. takda pernah dlm hidup aku wat apa2.tp kamu knl bha jugak aku. seteruk2 manapon aku wat benda pon ada batas bha jugak aku.tp apa2pon"
TQ sbb risau


berbalik kepada kisah asal. hehe
skrang dah selamat berada di CAIRO bersama kodok, lalat ngn raksasa mata 1
plan asal nak p cairo dgn pojie,mim,ngn erah tgk transformer. tp diurang nak tgk 10hb jd bubye korang.!! hehe
skrang nie dok guna pc umah sabah dkat cc.
dari rumah kodok ke mahattah kami naik lah teksi,
dialog bersama pemandu teksi
(dialog2 nie andaian maksudnya dalam bhsa MALAYSIA sbb takda sorang pon antara kami nie pakar lugha ARABIA)

si pemandu : org mana? malaizie or indonezie?\
Aku : Malayzie
si pemandu : faham bahasa indonesia?
Aku : paham2 (muka blur2 sbb agak2 je soalan dia tuh)
si pemandu : (menyerahkan kaset radio kat aku)
AKu : (blur2 nie, tp tangan mengambik lah kaset tuh). haaaa? [monolog dalaman:"apakabendanie pak cik bg nie? haaa.. mesti ayat2 quran]
si pemandu : trus amik kaset tuh dari aku blk dan pasang semula kaset tuh
Aku : [monolog dalaman:"apa bha pakcik nie nak wat nie? bingung dah aku nie"]
rupa-rupanya ini adalah kaset ceramah indon. hehe. baiknya nie pak cik2.
Aku : fahma indonezie?
Si pemandu : paham skit2.
Aku : [monolog dalaman: paham kunuk tp selama kami dok umpat dia dalam teksi tak plak dia sedar]
TQ to the unknown PAk CIK teksi ^^
*sy menghargaimu walau tidak mengenalimu

EVENT YG MENARIK berlaku hari nie
tadi bas yg kami naik dari ZAGAZIG TO CAIRO.
EKSIDEN. memang kereta tuh dah langgar bas kami. tempat duduk aina ngn aku dah rasa gegaran bas tuh. tp nasib baik takda apa2.
kenapa stiap kali datang kero mesti nak eksiden. 3 Minggu berturut2.
nasib baik tak cedera atau ...............
puas berjalan d BANDAR BINTANG. hehe

akhir kalam gud nite.
nak tido lu~
nite d nite all



pandu cermat jiwa selamat
JGN JADI MACAM ORG ARAB
"taw speed jak lebih tapi tayar botak"


No comments: