June 29, 2009

Maut tak kira masa

skrang nie dok tgh tumpang laptop KODOK kawan LALAT. TQ!
hehe.
semlm lepas azan subuh tertido. bgun2 dah jam 9.15 am
gilalah wei. ada EXAM BI
tp sempat gak sampai pada waktu yg tepat.
kesian kat Pojie tak sempat amik exam tadi.
jadi blk2 aku pelik, tgk2 ramai nya org berkumpul kat rumah ABU BAKR
fuuh. ingtkan jadi tumpuan ramai dah umah kami nie.
tp semua wanita ARAB tuh pakai jubah hitam.
dah ada keranda depan umah.
rupa2nya ada org meninggal dpan rumah.
baru tadi pagi aku teringat
wanita-wanita ARAB anggun memakai baju itam

isteri jenazah : yg dok nangis kat celah2 tali2. tgk btol2 nmpak tuh muka dia meraung ketika keranda suami dia d bawa pergi tanpa jenazah(kami assume je)

.........................imbas kembali................................. 9.15 am : tadi ada org melalak2 depan umah. dalam lubuk hati mamai2 aku, aku ingtkan jiran arab depan umah aku dok gaduh sbb selalu je suami isteri depan umah aku gaduh.pastuh masa on d way nak ke dewan peperiksaan ada org berkumpul depan umah aku.
tp memang lain lah cara org kat sini. diurang semua melalak2 meratapi si arwah. walaupun aku tak ingt pon muka arwah tuh. tp memang ktorang tumpang pilu tuh.
masa nak dkat ZOHOR kekecohan bertambah2. ktorang semua dengan perasaan tak taw malu nya mengendap umah si arwah tanpa segan pilu.kami pon pergi berkumpul kat balkoni.
insan-insan: ahli bait Abu Bakr + kak wir + kodok + lalat + raksasa hidung bintik
info dari kak teha : tadi pagi jam 6 pagi ada pengunguman pasak org meninggal n ada org nangis2
Nak d jadikan cerita, lepas je azan ZOHOR. keranda pon d usung tadi. andaian telah tercetus dari minda otak aku ingtkan jenazah nak d sembahyangkan. tp dok pelik napa bini si arwah dok berteriak2. tp rupa2nya selepas pemerhatian yg lebih mendalam dan rapi rupa2nya keranda tuh d bawa sbb tak dbayar. hasil translation yg d buat oleh kami ramai2 walaupun tak paham.
fuuuh. yg penting kat sini. AJAL MAUT tak kira masa. jadi jgn lah cuma kejar keseronokan dunia je.

ohya, THANX to CUCU ALIEN ku yg telah memilihkan layout baru nie. hee


3 comments:

Khairul™ said...

hehehehe...naseb baek nenek ingt nak letak nama cucu sbgi tanda penghargaan...kalo x...cucu tarik balik..huhuhuhu...~smiles~

a b c d e fatyhah. said...

cpt gilak kamu update. yg pntg lg excited la nk bace. ahah

pojie:avenseena said...

feymes juak kmk tok oh~
hehehe :)