July 17, 2009

minggu dpan blk tawau sudah

kenapalah aku nie kuat melawan. tp kadang2 tuh aku melawan bkn nya sengaja.
its involuntary aku melawan.
teringat blk pada peristiwa masa kat zaman mrsm.
flashback
situasi : aku masuk lambat dari kelas math masa kat 5 mutiara
sebab munasabah : aku nak jumpa HEP masa rehat, tp dia tak masuk2 sampai lah sejam aku menunggu, last2 aku menyerah kalah dan blk ke klass yg menyebabkan aku lambat masuk ke klas.

babak 1

aku bergerak dgn penuh keayuannya duduk blk ke kerusi aku selepas beri salam sbb masuk lambat dan buat senyuman plg menggoda.
tgh2 relax duduk rupa2nya diorang classmate aku yg lain baru sahaja selesai blajar bab baru dlm sub math tuh (aku pon lupa bab mana diorang blajar)
aku tak kisah lah tak dpt blajar masa tuh, sbb memang salah aku masuk lmbt nak wat mcm manada. dha takdir diriku ini tak dpt blajar. hehe
jadi, nak d jadikan cerita.
cigu math : ERMMM..sedar2 lah diri tuh lambat. takkan lah tak nak minta ajar. (diolog nie memang sah2 di tujukan utk aku.)
aku pon gerak dgn penuh lemah longlai sbb nak bodek cikgu mintalah ajar walaupun benda tuh bleh blajar sendiri.

babak 2
lokasi : meja guru
watak : hanya faz dan cigu math
cigu math : ermmm , bukannya salah sy kan awak masuk lambat. [nada:memerli]
faz : yer cikgu. entah lah HEP tuh lambat masuk napa. penat sy dok tunggu dia dari tadi.
Cigu : [tgh mengangguk-angguk] ermmmm.. yerlah, bukannya awak kan cikgu nak jadi cikgu.
faz : a'ah cikgu, napa cikgu nak jadi cikgu nie cikgu.
cigu : dah lah awak bleh blajar sendiri. [dgn muka frust]
waktu tuh aku sedar james ngn jimmy dok ketawa dpan kami
(kedudukan meja diorang dpan dgn meja guru)


di zaman MRSM pon secara tak sengaja nya terbuat mcm tuh kat mak org.
situasi : dlm kereta org.
tujuan : nak fly (istilah yg digunakan oleh plajar asrama utk kuar asrama tanpa kebenaran)
dalam kes nie. aku dok senyum je masa mak dia marah2 aku fly. sbb mak dia kenal ngn pihak pentadbiran. aku dgn selamba bdk dok senyum je dan wat muka kiut masa d marah tuh. resultnya aku kena d hantar blk oleh mak si kawan faz

masa zaman matrix.
aku masuk kelab yg Konon2nya hebat lah.
dan aku dok melawat lecterur tuh sampai dia frust.
haha (memang aku tabik ngn diri sendiri dpt mengalahkan)
entah napa. aku bknnya ego sebenarnya tp tak tersengaja lawan, nak wat mcm mana.
siap si lecterur tuh ckp
aku bodoh sombong, kalo aku tak ubah perangai takkan ada kawan sampai bila2.
tp to kawan2 aku yg taw kisah nie. korang taw jgakkan betapa lecterur nie kuat berlagak. haha~
huuuu~

hari ini dlm hidup ku..
tadi aku p hussien lg. smlm pon pergi hussein sbb nak beli barang persedian utk d jadikan buah tangan untuk kaum kerabat d malaysia. tp aku ada gak beli baju utk diri sendiri. hehe~
setalah dua hari berada di hussein. aku dapat menafsirkan , kalo nak tawar barang anda mesti
senyum, wat mata menggoda, buat muka kesian.
kalo guna kekasaran,marah mcm tak dpt plak tawar menawar nie. esok pon kena p husin lg sbb temankan pit ngn pakok.lusa punya plan p atabah.
tp hari nie memang bad day. x.x
kenapa? apa tejadi?
  1. perfume yg aku beli smlm tumpah! satu botol lg tuh
  2. aku penat2 tawar cermin. fuuh. walaupun penat aku dpt turun kan harga dari 75le ke 30le memang aku bangga siot. tiba2 , bila aku p kat lorong dpan aku jumpa cermin yg sama. sebijik sama dgn harga 15le!!! memang pakcik tadi ALI BABA. (istilah ali baba di berikan kepada penjual yg naik kan harga barang yg bnyk sgt)

aku suka si edoi letak caption kat gambar nie...

sungguhpon kami kawan baik.
belum tentu yang hadir dari kami yg baik2..

selami hati kami dengan penuh sabar ok...

pidoi|mim|erah|faz


"aku ada dlm gambar nie..
tp tak taw plak aku yg mana 1.
nilah gambar aku plg smart aku ada.
walaupun tak ingt mana 1 aku."
.berbicara sambil senyum tunjuk gigi.

No comments: