August 15, 2009

post di buat ketika takda tenet dua malam yg lalu~ :) atau smlm kot. tak ingt bila. hehe

malam nie suhu sejuk
kenapa?
sebab aku duduk d bawah kipas
dan baru habsis mandi
ok memang takda kena mengena

setelah berhempas pulas sampai kepala pon terpulas-pulas2 sampai tgh2 malam utk meng-"add" org kat fb
akhirnya saya FAZLIANA EDORA dpt mengumpul semula 3/5 kawan2 yg ada kat facebook lama.
memang membuatkan kemarahan2 aku semakin membara-bara, geram sama syarikat FB
sbb menyusahkan aku bagai nak rak,almari dan kerusi~ ikutkan hati dan hempedu aku, aku nak bom jak nie syarikat fb
semalam aku dok sibuk2 jawab soalan facebook tentang "sejauh mana anda kenali ...."
aku dah jawab soalan bapakonda,inn ngn am.
huhu
result?
am : 50% betol walaupun baru kenal dua hari . yeay 4 me! hehe
inn : salah 2 soalan. huhu tp takpa memang solan tuh hanya org2 tertentu je dpt agak. ahaks
bapakonda : salah bahagian ejaan dumyat.~ aiyai nih lah sbb jawab kuiz mamai2 nie.

nak d jadikan cerita. d sebabkan keterujaan menjawab kuiz org2 tuh smlm aku pon bersemangat kereta waja utk
menghasilkan kuiz sendiri. dan setakat nie high score adalah INN yg berjaya jawab 2/7 soalan. (clap2)
hehe
cuma 2 org je dapat melepasi markah lulus iaitu 50%
dari tujuh soalan tuh
soalan no 2 lah paling mencabar kerana mimi sorang je dapat jawab dengan btol. haha (clap2)

soalan tuh berbunyi dan ber-irama seperti ini :-
antara2 benda2 pelik ini yg mana satu si dia tak penah buat?
A. pernah gadoh ketika main hoki
B. pernah duduk satu meja dgn datuk dia di waktu sekolah
C. pernah berdiri di depan ratus/ribu org
D. pernah demam sbb tak berhenti berckp sampai jam 3 pagi


soalan2 lain pon mencabar lah jugak soalan dia tp soalan nie lah memang org tak dpt agak jawapan dia.
huhu
korang rasa antara2 jawapan bertuah tuh yg mana satu yg paling tepat erk?
huhuhuhu

huraian bg setiap jawapan.
JAWAPAN INI HANYA BOLEH DI BACA OLEH ORG YANG SUDAH MENJAWAB KUIZ FB AKU
DAN INSAN2 YG TAKDA NIAT NAK JAWAB KUIZ AKU KAT FB
(kepada insan2 yg belum jawab sila jawab dulu baru baca huraian bg setiap jawapan)

A. (salah) aku mana pernah main hoki.bola hoki pon aku tak taw mcm mana rupanya. hehe
B. (betol) ini masa kejadian aku tadika 1, ketika kecik sy adalah seorang kanak2 ribena yg pemalu dan penakut
oleh sebab demikian satu minggu pertama tadika satu, arwah tok wan aku duduk tepi aku selama seminggu dgn berkongsi kerusi
dan belajar bersama2 cucu manja dia nie. minggu ke 2 tok wan tunggu kat luar sampai hbs kelas. aku tak ingt sampai bila
tok wan teman kan cucu dia. TQ TOK WAN. cucu anda sekarang menjadi seorang wanita berani dan gagah perkasa. aicece. hehe
C. (betol) zaman matriks dan mrsm. sy adalah insan yg tak taw malu. terima kasih
D. (betol) nie lah betol, sampai 3 hari aku demam masa paper anatomy baru2 nie. d sebabkan mekong2 bercerita.suara hilang sbb
banyak sangat bercakap dan telinga diorang kebas dengar suara aku. sbb memang adik-beradik aku di kurniakan mempunyai suara yg
kuat yg bisa mengegarkan rumah kadang2 kalo aku bercakap, masa mak aku berada di rumah jiran yakni 2 bijik rumah d belakang dapat dengar suara kekami
dari sna. hee~


dan hari nie aku ada petempuran
yg memang mencabar
aku telah memasuki medan perang
dan bertempur dengan baby boy
alatan yg di gunakan baby : spray air mak aku guna utk iron baju
perisai aku : baju hitam aku
sebab petempuran : aku dok gelakkan baby sbb aku sedar dia dok ym perempuan. hehe
dah lama aku tak gelakkan dia.
sejak dia dah besar
my baby brother..
nickname dia : BABY
nama betol : Fazriel Fardiansyah
keunikan : suara dia tak sebesar dan sekuat suara adik beradik aku yg lain
ketinggian : 175 cm
Umur : 14 thn
warna kulit : dulu cerah sikit skrang hitam sudah dia. haha
status : playboy (dari darjah 6 tukar2 je cewek budak nie tp aku plg berkenan ngn awek 1st dia , nama dia NUrul dan mak bpk aku
dan family kenal tuh bdk)
bakat terpendam : malas blajar, pandai shufle (tak pandai aku eja, btol ka tuh), pandai ngurat bdk pompuan,pandai main bola, lari laju, atlet
time kecik2 dia nie pelik sikit
kalo sakit dia gelak. kalo kena geletek dia nangis.
kalo masa kecik2 aku pura2 nangis mesti nie budak pujuk aku, tp skrang entah lah plak.
skrang dia marah plak kalo panggil dia baby depan kawan2.
my baby brother bukan baby sudah dia. huhu

benda2 konon best aku buat hari nie
1.duduk depan laptop
2.duduk depan komputer umah
3.buat donat
4.goreng sayur
5.d medan petempuran mengusik baby
6.tgk berita dan dapat tahu kata vokalis rabani meninggal dunia . Al-fatihah semogo roh dia d cucuri rahmat.
memang lumrah mcm nie.
bila org tuh dah meninggal baru bnyk benda2 di TV nak lapor2 nama dia. huhu
7.gayut sama inn

No comments: