August 12, 2009

setelah berminggu berkulat2 d tawau
le tour de tawau pon berlangsung
bersama2 jas ngn saf
dan d waktu malam plak marcella join skali
fuuhhh memang tak penat.
tenaga masih ada utk menerus kan penerokaan tp apakan daya takda idea jugak nak pergi mana.
tahniah lah kepada bandar tawau.hehe
nmpknya dlm setahun adalah beberapa perubahan kat tawau
seperti :-
  1. dah ada eastern plaza (mall pertama yg ada d bandar metropolitan tawau nie)
  2. ada satu lorong dekat tawau tuh dah jadi one way sudah. haha(dulu 2 way)
  3. ada giant.
setakat nie itu jak baru aku sedar perubahan yg ada.
nak d jadikan cerita
dalam misi menerokai bandar tawau yg serba indah dan makmur yg penuh dgn kelapa sawit.
sewaktu aku nak p solat Asar. masa tuh aku ada kat tempat jamming tuh
waktu Asar lama lg pon nak habis tp dari menunggu turn jamming tuh baik aku menghabiskan sisa2 waktu tuh utk p solat. yg aku tak puas hatinya abg yg jaga tempat jamming tuh p gelak kat aku yg nak p solat. apakejadahnya dia p gelak kat org yg nak beribadat nie. lain lah kalo aku tadi p clubbing dia nak gelak ka apa. memang aku tak paham dgn tuh abg. membara jugak perasaan aku masa tuh.
lg satu perkembangan terkini d bumi tawau adalah harga teksi dah naik
0-3 km rm10 (bapak kepada mahal nie naik harga teksi kalo dulu rm3 jak pon.)
pebezaan harga : rm 7
kalo d zagazig : 2 le (rm1.20)
nmpk sgt pebezaan nie.

sepanjang dok rumah nie aku dok layan fb jak sampaikan fb aku pon kena block sebb terlalu bnyk sgt komen momen org dekat fb. huhu
dan sepanjang hari aku dok layan kerenah si kecik.
antara kerenah2 si kecik
kalo dia takda kerenah plak aku akan buli dia. muahahaha
  1. penah d satu pagi yg dingin
si kecik tuh malas p skolah(time tuh si kecik tuh dok tgh tido)
mama " kalo si kecik batuk tak payah lah dia p skolah,"lepas je dialog tuh tiba2 kedengaran suara dia dok batuk time tido.
tadi
2. waktu duduk d meja makan tadi
aku dok berkata dgn nada merdu " kalo johnny makan sayur nie akak JANJI akan urut kaki johnny"
dgn semangat nya dia berkata " kata InsyaAllah dulu."
3. d entah waktu bila
aku panggil dia " john2 ooo john2.. tolong kakak angkat tuh nnti kakak bg rm10 yaa"
si kecik berkata dgn nada semngat nak bargain harga " johnny tak mau. johnny nak rm5!"
memang best kalo nak tawar menawar dgn dia. mesti aku untung. hehe

dah lewat malam dah nie.
tata~
nite2

No comments: