September 08, 2009

di suatu perbualan kosong aku d rumah kawan

faz otak ko berfikir logik jak. tak pernah kuar dari bulatan nie. Allah kat sini.. dan ko kat sini..
(sambil tangannya tunjuk satu bulatan dan aku berada jauh dari Allah)

diam
*hati aku panas dgn jawapan dia*


sebenarnya kita bleh minum arak. tp kita kena pandai bnyk mana nak minum sampai mabuk. asalkan kita taw tahap-tahapnya


*darah aku dah membara dah nie. budak nie nak ajak aku sesat ka nie*


terang-terang sudah d kata. jgn MINUM ARAK. cuba lah d bg situasi. ko tahu bha kan tempat tuh ada anjing. tp ko pergi jgak. ko taw sudah bahaya. tp masih jgak pergi. apa yg di larang oleh Islam tuh mesti ada sbb.

tp kalo kita tgk lah. kan ada pukau2. kalo kita bg anjing tuh pukau dia tidak gigit kita. tak jgak kita bahaya tuh. kita letak daging kat tepi dia takkan kejar kita. cuba tgk rumah2 yg ada anjing d masukki pencuri.

*hati aku btol-btol sudah panas*


ok cuba ko bgtaw aku. Napa kita mesti tutup aurat.

ginii.... (belum sempat aku buka mulut)

ok kalo kita seksi2 pon takpa. asalkan kita ingt tuhan. pandai jaga maruah cukup sudah tuh. ko tgk aku mcm nie. tp aku sentiasa ingt Allah. aku duduk skrang nie kat depan konmputer aku sentiasa ingt Allah. aku buat semua benda aku ingt pada Allah.

*ok dgn nada aku yg besar*
ok kita nie perempuan. terang-terang bha d dalam Al-quran tuh tulis mo kena tutup aurat. perempuan nie cepat fitnah datang menyinggah kat kita. Betapa Allah syg perempuan bha sampai dia suruh perempuan tutup aurat. (aku nie bukan kuat agama,ilmu agama pon cetek. tp apa aku terfikir time tuh semua aku hamburkan dalam keadaan nada marah)

sebenarnya perbualan kami panjang lagi... sampai sejam aku tulis tak hbs2 lg.makin aku layan soalan2 pelik. makin terpesong kepala aku.. huu~ mabuk2


tp yg buat aku panas membara-bara kat sini.bukan nya tawau nie panas. sejuk jgak tawau nie.
kenapa bila time aku jd ***** semua org larang (memang patt d larang)

bila aku nak berubah jadi baik sikit. ada jak nak menyinggah utk tarik aku blk.
fikir sudut berbeza: ini ujian Allah nak uji aku tgk tahap mana aku mmpu bertahan.
aku tahu aku bukan sempurna utk tegur org. slalu jak buat benda-benda salah. tp kalo nak tunggu ilmu kita habis baru nak tegur org sampai MATI pon tak hbs2 ilmu kita nak blajar nie. tak semestinya org bertudung tuh baik, dan tak semestinya org yg TAK bertudung tuh teruk. aku pon baru setahun pakai tudung. aku pon kadang2 mo jgak jd baik sikit dari yg sikit nie. tp jgn marah dan perli utk suruh seseorang tuh kalo diorang tak nak terima teguran kita.
makin aku d marah makin aku nak aku ulangi benda tuh lagi teruk. haha~

aku terdorong nak jadi baik sikiiit nie
time nie masa aku dok kebosanan cuti kat tawau.
berbulan-bulan duduk depan internet menghadap pc masa tuh
nasib baik rabun jak kan. tak plak jadi juling. huhu
cuti spm
dok chat ngn sorang senior mrsm aku kat ireland dah skrang nie dia

abg, kenapa perempuan mesti tutup aurat bang?

ok gini faz, abg bagi situasi

situasi apa?

kalo kita pergi kedai. ada dua jam. satu jam mahal yg d simpan dalam bekas kaca dan satu jam yg gantung2 kat luar tuh. harga rm10 mana faz beli

sy beli rm10 jak. tak mampu bha beli yg mahal2. hehe

hahaha

kalo btol2?

yg rm10 jam jgak tuh.

bukan mcm tuh kira jam nie perumpaan lah.

haa ? perempuan tuh mcm jam ka niiiiiiee!~??

bukan2. gini kan kalo kita beli jam. mana yg kita lebih nak. jam yg tersimpan rapi di bekas mahal yg tak pernah org tersentuh. ataupun jam yg d jual murah. semua org bleh tgk. pegang2 free2 pon bleh..

mmmm.. *thinking

faham?

faham.

**kata-kata abg tuh walaupun berkias2. tp setiap menusuk kalbu. ahaks.
:P
peringatan utk diri sendiri
LIANA JANGAN TERLALU LALAI!



2 comments:

fa-aja-aja said...

ko marah sbb cerita tuh ka faz?

tp ko ketawa2 ja tuh.

. said...

bukan kak
bukan.
marah dgn org gila nie~