September 30, 2009

kecik2.

girl2.
jgn geyak..jgn geyak. johnny bawah keluusi..

p/s : geyak is gerak



*sambil berkata dgn nada pelahan*
haissh my syg nie. lidah. lidah cina betol.
nie lah padahnya dari tadika lg di sekolahkan d tadika cina.

tp adik beradik aku yg lain.
tak lah seteruk dia
walaupun 4/6 dari adik-beradik aku bersekolah cina dari tadika.
kecuali aku.
kes aku plak.
sbb dok nangis2 masa tadika 2 tak nak p skolah cina.
time tadika 2 tuh tekanan blajar tadika cina
hahah
(time tadika pon ada tekanan ka?)

masa my sayang darjah 1
time exam

markah BM dia rendah.
tp markah sub cina dia tinggi
jd mama pon tgk lah kat kertas tuh
yg si syg nie salah bnyk kat ejaan..

KELUSI

LEMARI

john kenapa salah eja nie

sebab cigu yg sebuttt...



tp kes nie bukan salah dia lah sbb cikgu yg ajar bm tuh cikgu cina jd sebutan pon tak lah sebaik org bangsa melayu

ptg semalam.
aku jalan2 ngn mama.
utk menghabiskan minggu terakhir berada di tawau.
jd singgah kat satu kedai.
my mama kenal sgt dgn tauke kedai tuh
kami nie kira pelanggan tetap kedai tuh
mama pon mulakan perbicaraan...

mana u tahu kedai yg buat facial bagus??

ada satu kedai. di tingkat atas. sgt bagus ooo..
tp dulu lah. sikarang tarak tahu sudah. manyak pekerja dia sudah bukak tuh kedai baru.
d bukit bintang sana.

beginilah kalo amik pekerja cina bila habis kontrak terus bukak kedai sendiri. kerja utk blajar sahaja.
kalo melayu kerja sampai tua dia akan kerja.



komentar faz :
kalo dalam pekerjaan.
org melayu/bugis selalunya tidak berani amik risiko.
kerja biar lama2 pon sanggup.
walaupun dah ada pengalaman. (bukan semua lah pendapat jak nie)
slalunya akan stick kat sesuatu kerja tuh sampai tua walaupun dah mahir
tidak sanggup bukak kedai sendiri dan kerja bawah org.
sbb takut diri sendiri terkorban kalo amik risiko.
tp kalo hidup nie kita tidak sanggup amik risiko.
kita tak tahu apa akan jd kan.
belum cuba belum tahu.
dari diri sendiri bermain soal jawab dan tertanya-tanya apa akan jd kalo kita amik risiko itu.
tp jgn lah amik risiko benda yg salah plak.
itu tak betol namanya.



ooppss terlebih sudah berkata-kata


currently: kesukaan bermain dgn twitter.
walaupun masih tak tahu guna
lebih suka meluah kat sana
dan hanya tilon jak akan baca.
hahaha
:)

No comments: