September 07, 2009

masa depan

s
bila pertama kali aku masuk blog dia
aku baca dia punya misi sampai ke tua


dia buat perancangan diri dia teliti.
apa aim dia dalam hidup.
dia nak gerak sampai mana.
dia nak jadi siapa d masa depan.
apa dia nak buat d masa depan.
aku perah otak sehari nak karang apa aku nak dalam hidup.
satu idea pon tarak kuar dari kepala
tp satu pon tak terkuar dari otak aku.
kecuali nak kawin d masa depan *wasiat arwah nenek tuh* :)
sbb aku tak pernah rancang apa-apa pon dalam hidup.
kemana angin tiupkan aku pergi.
ke situlah aku pergi.
penulis blog tuh adalah kawan baik aku masa aku zaman2 budak2 kecik lg.
ingt time tuh.
kami lekat jak walaupun d mana jua aku berada kalo masa balik kg.
hbskan bill2 tefon rumah bergayut berjam-jam walaupun jarak memisahkan kami time hari persekolahan.
kami cerita semuanyaa.
berusaha nak katakan diri nie kembar antara satu sama lain.
walaupun aku taw hakikat nya rupa kami jauh berbeza.
perah otak nak cari pesamaan nie.
sampai kami ngaku diri kami KEMBAR.
tp masa berlalu dengan cepat.
kami dulu bagai isi dan kuku. makin kami besar.
makin kami jauhkan diri.
dia plak makin garang dengan aku. :(
walaupun aku berusaha nak dekatkan diri dengan dia mcm zaman dulu2.
mungkin dia sedar. aku perempuan dan dia lelaki.
tp aku terdorong-dorang nak buat perancangan masa depan dah skrang.
kita hanya mmpu merancang tuhan menetukan. ehehe
  1. aku nak blajar btol2. main2 kadang2 jak kalo bosan.
  2. tahun depan mesti buat pebelanjaan bulanan. jgn terlalu boros.
  3. mesti grad dan berjaya walaupun apa benda berlaku skali pon
  4. jaga adik-adik terutamanya johnny
  5. kalo dapat gaji nnti 30% mama simpan. aku boros sgt.
  6. nak berniaga tp blum terfikir nak niaga apa. nnti lah masa tahun 4 ka , 5 ka baru fikir.
  7. bg mama papa dulu selesa, baru aku nak fikir kawin.
  8. aku nak hantar mama ngn papa pergi haji
setakat nie tuh je kot. kalo terfikir lg nnti aku tambah2.



No comments: