September 12, 2009

MSU (minah surau united)


nie muka2 org yg aku rapat masa zaman mrsm.
semua gambar nie aku colek dari fs si nana.
haha~

tadi cerita2 dengan mimi,norae kat fb
truss rindu nie zaman tuh.
walaupun dah 2 tahun berlalu
tp
still rindu mereka.
aktiviti harian d asrama mahupun di sekolah bnyk dihabiskan bersama mereka.
rindu jgak roommates,classmates,homeroommates,jr2, cikgu2 d sana

aktiviti HARIAN d MRSM KOKI.
6.00 am bangun (mandi)
6.15 am roll call (slalunya lambat dan kena rotan depan semua org) *perkara biasa utk i.
6.40 am pergi cafe makan ngn sarah @tau kiki @tau ad.
6.45 am kelam kabut masuk kelass sbb kelas dah start (tgk hari)
waktu2 kelas biasanya d hbskan dgn tido. ZZZzzZZ *ikut sub*
akan bagun 10.30 am makan lg kat DS sbb free.
waktu nie biasanyas sambung tido *depends dgn kelas*
1.40 pm blk ke dorm. solat/berus gigi/makan.
2.30 pm akan ke prep. (baru 3 kali dalam sethun aku pergi) yg lain adalah tido kat bilik, menyorok dlm bilik kalo ada warden,pergi ke surau utk tido kalo ada warden di asrama, pergi ke koperasi utk membeli belah)
3.30 misi mengacau org2 d asrama. biasanya akan melepak d bilik sarah/kiki atau bilik lena.
5.30 pergi ke DS. mencari makanan.makann~ bersama geng2 MSU.
6.30 blk ke bilik. mandi bersiap utk pergi prep. (jadual asal pattnya pergi solat magrib berjemaah)
8.00 pm akan jalan slow pergi ke klass.
8.10 pm sampai kelas. sambung kacau org/ akan lawat2 setiap kelas/bercerita dgn ajis/lepak kat meja mimi ngn shad *aku memang aktif kacau org*
9.45 pm smngt nak blajar timbul membuak2. baru mula buka buku.
10.05 pm baru nak blk. walaupun berat hati nak tinggalkan kelas. sbb dok smgt blajar. prep hbs jam 10.00 pm sebenarnya, truss sambung pergi bazaar tgk makanan ada yg sedap ke tidak. kalo ada yg sedap beli, kalo duit pokai truss blk ke bilik.
10.20 pm blk bilik, tukar uniform asrama i. den sambung melepak kat bilik kiki@saran atau p bilik lena. (slalunya ada makanan).
11.30 slalunya smngt nak cuci kain timbul bila asrama dah sunyi sbb tak lah berebut nak basuh kain/bercerita.
12.30 smngt blajar timbul.
1 am. slalunya mengantuk dah sbb blajar. jd i truss tido.


:)
kes-kes merajuk yg dahsyat pon slalu bersama diorang.
besalah kalo nak dekat2 PMS. diorang paham2 jak lah tuh.
hehe
i akan bertindak LUAR BIASA.
mengalahkan HULK.

peristiwa-peristiwa PMS-PMS.
yg sytaktahukenapasayabuattapisymasihbuat
  1. pernah merajuk masa camping sbb tidak dapat seketul ayam yg di-idam2kan. walaupun di sekeliling ada bnyk lg.
  2. menangis bagai nak rak masa sofia kata "jgn kacau org bha faz, mo study" . masa nie satu klass 5 mutiara sedar aku nangis. semua salahkan sofia. huhu, sian pia
  3. merajuk ngn kiki selama seminggu sbb kiki lambat temankan pergi tandas. (masa tuh tengah2 malam bha,asrama biasalah,ehe)
  4. merajuk sama sarah sbb nak coklat yg "tuh" jgak walaupun sarah bg coklat yg lain. rupa,warna,jenis pon sama. seminggu merajuk.
kesian mereka layan kerenah i.
tp diorang paham jak.
kalo dekat2 i nak ..... diorang mesti bg apa i mahu. acecece.
:)

2 comments:

Shinnizzle Suspek said...

sarah pon msu jgk?kagum..kagum

. said...

hahaha.. bukan
org aku rapat .
tambahan kiki,sasa,ad
:P