September 21, 2009

Post spesel sempena raya


rayaaa~!!

malam b4 raya
bermain2 web cam wit lil john~



"nak bodek aunty lah pagi2 raya nie"

pagi raya aku dikejutkan dgn suara mama yg angkat fon aku.
haha
ok bukan pagi raya.
tghhari raya jam 11 aku telah d bangun kan oleh mimie kol
wishkan hari raya
baru aku ingt. hari raya bha nie. haha
pastuh mo sambung buat kilang taik mata lg.
tp b4 tido saja2 aku pergi miss kol abg daus.
abg daus plak kol.
kira duit raya dari abg daus lah tuh konok kol2 dari jauh. haha


kisah kenapa aku bgun lambat....
aku bukan nya sengaja nak bgun lambat.
tp jam 8 pagi baru aku dpat tido, sbb bz kat dapur
*symptom aku kalo ter-OVER excited. sampai tak dpt tido* haha
1 day b4 raya plak. dok sibuk kemas rumah
nak dekat pukul 3 pagi baru talian hayat utk tido
last2 sampai jam 5.30 pagi aku terbaring kat atas katil tak dpt tido.
pastuh turun bawah tolong2 kat dapur.
jam 8 pagi baru terlelap mata.
lepas je habis menjerit2 bercakap ngn abg daus.
aku mulakan pengembaraan raya aku
open house pada raya pertama adalah tradisi turun menurun rumah aku dari kecik sampai besar.
memang tenaga raya pertama di hbskan dgn aktivit2 bermanfaat seperti melayan tetamu dengan membasuh pinggan mangkuk di dapur.
tp tahun nie rumah memang full dengan kawan mama,papa,twinkle,baby,fazrien.
hmmm. tp tahun nie aku jemput kawan2 aku.
tp dulu setiap tahun. kawan2 aku slalu datang rumah masa raya pertama.
tp tahun nie ramai tak datang sbb banyak pergi tinggalkan bandar metropolitan tawau sbb blajar.
nak dekat2 jam 3 petang tuh datang diorang hizzam, jijan, syaril datang bertandang
haha
ingtkan kawan2 aku takda plak yg datang.
setiap satu bawa kereta sebijik2
bikin panass mentang2 semua dah ada lesen.
haha
lepas dok layan2 diorang.
diorang usung aku ikut pergi beraya d rumah razak.
sebelum diorang balik papa pergi bg level,markah satu2 dulu.
yg konon plng "ensem" jijan. hahahaha
mo ketawa pecah perut dah kami.
semua purata markah diorang dapat 70%

teringat aku peristiwa raya 2 tahun lalu
bila aku pergi dgn penuh keayuan beraya kat rumah hizzam pastuh sambung kat rumah jijan.
awal2 masa masuk rumah hizzam aku dikatakan menantu diorang.
sbb dari 8 atau 10 org kawan2 dia datang aku sorang jak perempuan.
then, sambung beraya kat rumah jijan.
aku plak di katakan menantu rumah tuh plak. haha
last skali aku p rumah datuk ngn nenek diorang (jijan ngn hizzam adalah kazen)
pastuh di tinggalkan d sana dan diorang p jalan mo main game tinggallah aku lepak bersama datuk ngn nenek diorang.
*ok kejam kan mereka*

ptg plak aku hbskan bersama kaum kerabat family bugis aku bertandang ke rumah
dan plan pada waktu mlm plak aku ingtkan nak pergi menyambung misi bermain mercun yg telah dirancangkan 1 day b4 raya tp d batalkan sbb bz kemas rumah.

dan waktu malam plak aku sibuk kat dapur cuci pinggan mangkuk.periuk balanga.
sampai jari i terkupas2. acecece
jd plan main mercun cancel lg.
adedede.
penat sgt smlmmmmm.
tido 16 jam aku lepas basuh pinggan tuh. haha

malam nie sambung pergi open house kat rumah razak ngn izza.
yg penting best raya tahun nie
:)







twinkle wit kawan2


me n baju raya last year
i guna masa raya semalam
hahaa
tak guna baju raya tahun nie sbb
sbb dua lg tuh tak siap d jahit
dan yg dah siap tuh tak cantik. haha


2 comments:

Nazeera Balqis said...

faz,adik mu ka tu?comell..hehe.

. said...

hahaha
eyaa..