September 17, 2009

saya memalukan diri sendiri. *aku dan pentas*

merujuk kepada tajuk di atas.
haha
itu adalah perkara biasa bg aku.
sentiasa memalukan diri sendiri.
pergi depan2 buat benda2 yg tak pernah di buat
*mencabar bha try2 benda2 mcm nie. ehehe*

keberanian tuh memang mama kata aku ada dari kecik.
kelebihan aku adalah berani.
acececeh

terharu jgak taw bila org kata mcm tuh.
bila di puji berani.
padahal kalo d asrama dulu mo p tandas tgh2 malam manalah aku berani. ahaha

masa tingkatan 1.
entah aku pernah cerita ka sudah.
kalo sudah abaikan lah.
cerita nie. hehe
kenapa bdk2 st patrick, tawau (skolah aku di tawau) yg kenal aku mengenali diriku sebagai.
nama :
BIJIH TIMAH @ KAK TIMAH @ BIJIH @ TIMAH
faktor tidak btol : aku minat utk melombong.
cerita sebenar : masa hari kemerdekaan. ada slot ala2 cerita2 kemerdekaan bha d tayangkan.
jd kena kusyuk tgk. walaupun hakikat nya bosan.
sbb last2 ada soalan2 dan ada hadiah yg lumayan gitu.
jd nak d jadikan cerita.
aku tahan mata yg mengantuk layan cerita kemerdekaan bosan tuh.
jd masa last2 sudah penat2 tahan mata mana mo rugi tidak jawab kuiz.
jd aku lah paling semngt mengakat tangan
(padahal telinga ndak dengar pon pa soalan dia tuh) terfikir hadiah dia jak tuh.
aku trus2 jawab bijih timah. tanpa sedar pa soalan dia. haha
sejak tuh diorang gelar aku nama tuh.
n jawapan aku itu salah!
sampai form 3.
masa dah masuk mrsm lenyap lah nama glamor tuh.
tp masa masuk matriks. bdk2 tawau yg dari st patrick, atau yg kenal aku.
panggil blk gelaran glamor tuh.
layan je. :D

tingakatan 4.
lokasi : meja perdebatan
waktu : minggu bahasa MRSM koki
aku jadi pembahas ke3.
waktu aku 1st time tgk bahas adalah ketika aku di medan bahas.
ok bodoh kan. haha
sbb masa di skolah st patrick dulu mana pernah lah ada aktivit2 cam nie.
mostly kalo ada pon cina2 jak d amik.
melayu/bugis/bajau :golongan minoriti di skolah lama aku dulu.
awal2 fuuh memang terdiam bha org masa aku baca intro
*ikut skrip katakan*
skali bila masuk isi.
aku terdiam.
pa bleh buat.
aku tak taw mcm mana mo kuarkan isi. haha
pastuh sengaja mo kasi hbs waktu aku bentang.
kertas aku p jatuh plak
aku p pungut time masa aku bahas.
dah lah pihak lawan tuh. hafifi,rithaudin dan alan ron. *pembahas peringkat MRSM semalaysia lg tu, dan pembahas terbaik MRSM seluruh mesia dorang tuh pernah menang*
memang cari nahas.
hehe

masa form 5.
aku ikut pidato.
ok aku tak pernah tgk pidato dalam hidup
sama situasi mcm bahas tadi tuh.
tp nie dekat dewan skolah.
jd berpidato kunun depan bdk2 f1-f5.
tp tak semua datang sbb masa tuh ada pertandingan lain berlangsung. tp ramai jgak nie datang.
awal2 memang semngt berpidato.
2nd round
bila yg ada di kasi soalan tuh.
aku bg salam jak. truss semua org ketawa berabis.
ok aku blur gilak.
pastuh aku p tanya lagi di depan mic tuh
" kenapa semua org ketawa nie?"
den nmpk muka2 kawan2 aku geng2 form 5 dok gelak stgh mati. tp diorang kata teruskan..terusskan
aku pon jwab lah.
rupanya diorang kata.
aku bg salam tak betol
kira salah sbut salam
tak ingt pon mcm mana aku sebut salam masa tuh. ehehe

masa kat mesir plak.
masa 1st year.
situasi : pertengkaran pasal tempat duduk di kuliah zagazig aku tuh
kalo tak silap tiga hari berturut2
tuh ada meeting d sebbkan tempat duduk sajak tuhhhh~.
apa aku buat kali nie?
hehe
aku dgn suara yg bengang dan bersmgt waja nya berckp di dewan tuh.
kata
" pa guna bha gadoh2 pasal tempat duduk nie. nak 6 tahun kita d sini.. bla..bla..bla.."
agak panjang lah jgak.
tp dengan slang sabah yg pakat.
besalah sudah marah katakan.
xbleh sudah control2 slang nie.
fuhh.. nmpk nya bnyk terdiam.
di hati kecik aku.
"kagumnya aku dgn diri sendiri"

tp time balik rumah tuh
kak teha tegur.(roommate)
"faz sebenarnya kami tak faham apa yg awak cakap tadi tuh"

hahaha.. kuyaaakkkk~
pa bleh buat sudah berlalu.

n next week
masa bukak skolah
sir gilbert jemput
aku,elmi,apik,dalek,syamir
ke MRSM tawau utk bg ceramah
aceceh
tak taw lg nie mo ckp apa.
haha
rasanya spontan jak kot. mcm besa
:D

No comments: