October 05, 2009

5 hari lg. hrmm~

masuk-masuk ke pintu rumah tadi...

adik, jgn berani sangat boleh ka?
mama risau nie.
dari dulu sampai skrang adik nie terlebih berani.
kat dunia nie
tak semua org baik
janji ngn mama adik takkan kuar sorang-sorang lg.

mmmm...


tidak dpt aku meng-iyakan
bukan aku sengaja aku mengundang risau mama
bukannya terlebih berani jgak.

diam.


rindu dengar suara mama marah2 aku mcm nie
rasanya lama sudah aku tidak di marah
sbb sudah besar katakan.
matang bha sudah si faz nie kan. hee~

tadi aku kuar nak pergi rumah jiran yg ada kat lorong lain
kena jalan kat lorong gelap
dan depan rumah aku tuh ada hutan sikit2
sbb rindukan laptop nie
aku sanggup redah je kegelapan malam

pa bleh buat.
kalo perempuan bnyk benda tidak bleh buat.
kalo aku jd lelaki

sudah siap nie list2 org aku mo tumbuk dan bunuh
haha
target lepas hbs blajar nie mo amik silat
kasi sampai level hitam
(ada ka level hitam tuh a?)
pastuh mo belasah mereka-mereka nie cukup2.
tak lah sampai bunuh. berdosa plak tuh
kalo belasah sampai mo dekat2 mati tuh tak lah sedosa bunuh org.
tak sabar.

ok tukar cerita.tukar cerita
*******************************************************
nie nak cakap pasal kawin plak
*sambil buat muka kiut,gedik,comel sambil bersimpul dan tersipu-sipu malu gaya ala-ala wanita bugis terakhir*




kawin awal?
apa pendapat korang?


hari tuh izreen @ mimi
usulkan status fb pasal nie.
dia nak buat kajian tentang kerja rumah apa entah
aku pon tak ingt.
dah lama pon aku nak kupas tajuk nie. aiseseh

mcm mana teringat blk?
sbb semalam ketika aku bermain-main di dalam
buku muka (facebook)
abg kari (bukan nama sebenar)
ada masalah, lepas tuh ada org kata kahwin je lah , bleh selesaikan masalah.

dengan kahwin bleh selesai kan masalah ke faz?
tak.tak.tak
sama sekali (pendapat aku lah)
bukan selesaikan masalah. tambah masalah adalah.
bersedia kah kamu nak jaga kebajikan org lain sedangkan diri sendiri tidak ter-urus?
mungkin kalo aku hidup d zaman nenek2 aku
umur aku nie skrang mungkin aku dah layak ada anak dua org sudah nie
tp kena ingt.
bila bina rumah tangga kita kena pikul lg tanggungjawab.
cakap memanglah senang.
angan-angan hidup rumah tangga memanglah best kot.
tp kena fikir jgak baik dan buruk nya kan?
tiba2 kawan ajak lepak2.
tp kita kena duduk rumah jaga suami/isteri.
besar tuh tanggungjawab.
kalo nak atur diri sendiri masih lg tidak ter-urus.
perbaiki diri dulu mana yg patut.

tepuk dada.
tanya hati.
bersediakah nak kawin?



2 comments:

tqah mamat said...

hahaha..
asal xtny ak psal kawen awal nie??
ak mmg berminat bab2 kawen awal nie.. hahaha...
ak dh post psal kelas hr nie..
nnt bce & komen la ye.. :)
ok pe kawen awal..
bez tue oooo.. heheheh :)

edoraemon said...

hahahaha
tqah kalo kawin laju ko haaa..
:D