December 12, 2009

hari ini hari sukan.hari hujan.hari ini berjualan.hari ini dalam hidup edoraemon :)



ini kumpulan BIRU

hari ini aku.

telah menjadi
PENJUAL/JURUJUAL
clap clap clap
penjual adalah lg satu bakat terpendam aku lah dah lama aku pendam-pendam2kan.
setiap kali ada gerai je.
aku akan dengan semangat kereta waja & wira akan menyelit utk tolong2 sesi berjual beli.

bak kata mimosa.
"faz, setiap kali berjualan mesti ko ada"
kenapo kah ekau suka berjualan?

  1. sbb dapat pegang duit
  2. sbb dapat bercakap dgn ramai org
  3. sbb dapat gunakan bakat suara besar
  4. sbb aku puas bila tgk semua brg jualan hbs! :)

JUAL APA?



nasi lemak ada.



roti jala ada.



satay ada.



rojak buah ada.



air kotak ada.



buku2 ada.



pokok tak ber-pangkal2 nya : MACAM-MACAM ADA

yg terharu baru nya.
semua makanan yg aku jual kat gerai tuh hbs.
aiseseh.
adakah ini sbb aku? (poyo a.k.a mintak puji)
:)
taklah sebab makanan dia sadap2.

mula hari sukan : 7.00 pagi

sampai aku sampai kat padang sukan : 8 pagi

kumpulan pemenang : Kumpulan 6/ Kumpulan Biru/ Kumpulan faz

hikmah aku berjualan : kumpulan aku bleh menang . haha (xda kaitan),
(sejujurnya : aku takda bakat utk bersukan dan bab2 mengeluarkan peluh aku lebih kepada tukang sorak kerana memiliki lg satu bakat terpedam iaitu SUARA BESAR)

td aku baru nak mula baca buku :



KHADIJAH
kisah cinta sejati Rasulullah



sbb nmpk kak long (housemate aku) letak kat bilik dia
entah napa aku terlintas nak baca.
baru mula 30 ms baca. *(^^)*
sebenarnya aku ada lg dua novel ter-tunggak2 tak terbaca.
dulu aku nie adalah lintah buku lah jgak.
tp sejak datang mesir nie. mcm perasaan lintah2 buku nie aku tak taw hilang ke mana.
perasaan lintah ko ke mana??
(sambil menjerita dan pusing2 kepala mencari)
kisah palsu :keghairahan kepada novel2 nie kurang sbb tertumpu baca buku2 kuliah. (lg skali mintak puji)
kisah benar :tebal sgt buku kuliah yg kena baca. jd utk mencapai keseimbangan aku tak baca buku kuliah mahupun novel dan tertumpu tgk muvi kat laptop.

aku ter-PAUSE baca buku tadi
KENAPAKAH?
aku tertido.
akibat cuaca musim sejuk yg sejuk ini.
perasaan mengantuk agak luar biasa.
dah.dah.


cukup


aku nak pergi siram bunga dulu.


nak berhenti guna broadband.


dan blajar.


esok ada sesi oral2 test ngn doctor anatomy.


doakan aku supaya tak di soal esok. huhu













xtra :
bnyk budak2 MRSM Tawau add aku kat fb.
huaaa.. (terharu)
bnyk diorang ingt aku time bg ceramah tuh.
walaupun aku lupa-lupa ingt muka diorang.
arigato.arigato bdk2 MRSM Tawau

No comments: