December 11, 2009

ohh arab bleh tolong senyap takkkkk!!

telinga aku hmpir pekak.
bukan sahaja telinga aku.
TELINGA-TELINGA jiran2 aku pon menunjuk-kan symptom2 bakal2 pekak.
akibat : pencemaran bunyi yg berlaku.
di kawasan kejiranan kejiranan aku.
ter-tambah-tambah pula : rumah (en. bob,KL,apek,edoi) kat tonto mempunyai masalah yg sama.

JIRAN MEREKA PON KAWIN.
keputusan kajian:
satu,tarikh hari inibagus utk org arab kawin kot.
dua, org arab kawin memekak
tiga, gegendang telinga org malaysia lg lemah dari arab sbb tak dpt tahan dengar bunyi2 yg dihasilkan


fuuuhh!! dahsyat giler bunyi dia. kalah2 org gila buat bunyi.
kuat mcm 10 speaker diorang pasang
sbb org kawin. nak jgak aku menyelit masuk majlis kawin org arab nie. dpt jgak makan free.

FAZ BILA MENJADI HULK BERKATA :
"TAPI YG ARAB NIE. DAH LAH BUAT PENCEMARAN BUNYI, TAK JEMPUT PON KAMI
DATANG MAKAN FREE PON!"

tarik nafass...


fuuuuhhhh (hembus)...


ok dah tenang dah.


semalam plak.
entah mcm mana.
group C (yakni gourp aku) terkunci kat bangunan.
walaupun doctor yg ajar ktorang masih g belum pulang.
aku tergambar dah : "malam nie kompom! kami akan tido dalam uni. terbayang2 dah mcm cerita hantu. acece."
tp setelah dua kali ulang alik kat dua pintu besar bangunan.
tiba-tiba. entah dari mana muncul amu (pak cik) yg pergi bukak pintu tuh.
dan kami pon terkuar. huhu

dan sekarang aku bleh selalu on9 sudah nie.
sbb kat rumah kejiranan aku ada buat penyewaan broadband.
1le (60 sen) : sejam
jd dapat dah on9 selalu.
tak lah blog nie berusang dan ber-asap.

skrang aku dah tekad.
nak blajar.
tak nak dah mcm tahun lalu
ponteng! ponteng!
cairo!cairo!
walaupun hakikatnya aku teramat rindu cairo skrang nie
tp kena tahan!
aku kena stay kat zakzik,
nak blajar.
aku nak jadi doktor.
bukan doktor. doktor yg tak guna
tp doktor yg berguna!
aku tak nak belajar sbb utk jawab paper nnti akhir tahun
tp aku nak belajar ilmu yg doktor ajar.!

walaupun skrang.
aku rasa seperti aku kehilangan jiwa aku buat sementara waktu

mungkin sbb terlalu bnyk sgt benda yg kena di fikir.
dan aku rindu utk menangis.
:)
maaf kepada insan2 yg terbaca status2 emo aku.
kerana aku sememangnya tgh emo buat sementara waktu.
harap maklum.

2 comments:

apek said...

ya ya.. ko pegi kenduri arab buat pekak telinga lagi bah.. kenduri arab kenyang telinga ja ba sbb makanan takda.. ekekkee..

edoraemon said...

hahahaha. yer2 je ko apek kenduri arab takda makanan. ada bha tuh. tp ko jak tuh tak sedar kata ada makanan. ehee.