January 22, 2010

indah-nya bila dapat makan laksa di bumi mesir

nini-chan
i miss u
aku & nini
aku yg tinggi, walaupun nini tua. t

saliva secretion.
belum lg makan.
baru terbayangkan rupa laksa.
bau laksa.
sungguh sedap.
sejak lama kempunan munan nak makan laksa.
akhirnya.
rezeki turun dari langit.
tak ada hujan. takda ribut
masa pergi ke rumah :amalina, syifak ngn fifi
unsangkarable.
ada laksa!
di saat hati ini rindukan laksa.
dah dpt telan 3 mangkuk!
nikmat sungguh td ptg.
kaydah ckp
"suka tgk faz makan. smngt btol. org kalo makan dgn faz mesti jd berselera makan"
last year kak teha penah berkata-kata
"kalo faz telan air sejuk pon, nmpk mcm sedap je air sejuk tuh"
*sambil tersenyum tunjuk gigi*
dah lama aku tak makan dgn penuh berselera

dan td ptg...
aku menjemput diorang 3 dtg makan kat rumah
nak qada' blk makan 3 mangkuk laksa kat rumah mereka.

sesi aku bercerita.
fuuh muka semua kusyuk dok memandang.
siapa yg kenal aku.
bila nak mood2 memborak nak mulakan cerita.
muka akan berseri2.
seperti penggantin baru
i tell u

sambil muka menganga utk mulakan cerita
salah. mulut menganga...


aku ingt lg. masa aku 1st year dulu.
time tuh nak kena naik teksi sorang2
dari area rabaah - awal abbas.
walaupun dekat. kalo sorang2 malas nak jalan kaki. rasa snyi. :P
jd aku decide lah tahan teksi.

ada sesi berdialog dlm teksi.
gabra jgak aku.
bahasa arab walaupun time tuh nak genap sethn dok mesir.
masih negative lg bahasa arab aku.

sesi alih bahasa 5 saat.
5
4
3
2
1

(bahasa dia tanya dlm bahasa arb, tp aku dah lupa dah bahasa arb dia mcm mana, jd aku alihkan ke bahasa melayu)

pak cik teksi : dari mana?

faz : zagazig

pak cik teksi : oooo, balajar mana?

faz : zakzik.

pak cik teksi : kuliah apa? ("kuliah eh?")

faz : tibb (perubatan)

pak cik teksi : *senyum , bagus2. tahun brapa.?( "sanay kem?")

faz : ehhh??.. (loading sekejap..) oo. "sanay helwa"

pak cik teksi : hah? "sanay kem?"

faz : "sanay helwa" (menjerit, tp muka gabra. salah ke? aku rasa mcm tepat je aku ckp)

pak cik teksi : sanay ulla?

faz : haaaaaaaa. senyummmm lebar. ya ("aiwa")

dalam perut aku dok gelak2 bagai nak pecah

baru aku ingt.
sanay helwa : selamat hari jadi.
sanay ulla : tahun satu

sbb time tuh bulan 7.
nak dekat2 ngn birthday aku
aku turun cairo pon sbb nak sambut birthday ngn diorang2 yg tersyg
tuh lah aku tershashul.
:)
(alasan logik tak ?)




4 comments:

HUSNA said...

lawak la faz ni..ade plak sanah helwa ngn sanah ula bole konpius...haha

edoraemon said...

tershahsul nie sy kak husna.
:)
bukan d sengajakan.
ehek~

Rina NAR said...

ndak tahan kakak mo ketawa wakakaakak

edoraemon said...

heheh
:)