January 18, 2010

kenapa aku rasa 24 jam sehari mcm tak cukup?

jam berdetik...
tik tok tik tok
*walaupun hakikatnya aku tgk jam laptop je nie* hehe
menunjukkaan jam 7.14 pm
(waktu mesir)
mata aku tak mengantuk.
tp kepala aku rasa berat.
berat macam ada tong drum ats kepala aku nie.

hari ini
aku jd bad mood.
"muka pucat lah faz hari nie" kak oya ckp td
siyes.i tell u. aku bukan sengaja jd tidak se-active mcm biasa
tp diriku ini...
TIDAK CUKUP TIDO!!!!
aku tido 7 jam je tadi.
spttnya aku mesti cukupkan 8 jam (minimum)
kalo lebih takpa.
:D
memang teseksa tadi masa kelas physio.
sikit lg aku lentok tido.
tp kesiankan dek doktor yg mengajar.
mata aku celik terbuka memandang dia
tp kepala aku kosong.
sbb tak dpt kusyuk blajar.
kalo kepala ini terbayangkan &
teringaukan tilam empuk aku di rumah.

minggu lalu..
dua kes kecurian berlaku
dekat org yg berada di sisi aku.
aduh. memang tragedi januari.
bila barang kita kena curi.
hati manusia mana tak terasa kehilangan. acece~

.tp.
bila masuk bab2 kecurian nie.
aku ingt akan kata-kata kak chaq. (senior tahun 4)
dia penah cerita kisah pasal satu rumah dia.
ada kes kecurian.
selipar yg di letak di luar rumah
hbs semua di borong oleh arab.
tp akak tuh amik positif dari kejadian tuh

"hari nie, Allah baru rampas selipar kita jak, kalo Allah nak tarik sesuatu tuh dari kita, bila-bila pon Allah boleh tarik, tp kita sahaja tidak sedar. hari ini baru selipar, esok, lusa.."

kata-kata dan nasihat kak chaq
bnyk aku pegang sampai skrang..
di sbbkan kata-kata td
skrang. kalau aku kehilangan duit. ataupun benda penting.
aku akan mem-positifkan diri.
dgn ingt blk kata kakak tuh.
manalah tahu, ada harta org,aku terguna.
aku terhutang sesapa.
mungkin dgn benda kita hilang/tercuri.
harap2 dpt tebus blk benda2 tuh.
:)

tp yg tak bleh blahnya pasal kes kecurian kawan aku nie.
(ok masuk blk isu barang2-kawan-faz-yg-kena-curi)

kisah kawan 1
pencuri dia unsangkarable teramat sgt.
berpurdah,jubah hitam.
yg dpt di lihat mata dia jak.
btol2 tak sangka.
dia curi dompet kawan 1 aku.
lepas si pencuri jauh dari kami,
baru kawan 1 aku sedar pasal dompet dia dah takda.

kisah kawan 2
pencuri dia pon unsangkarable jgak.
bdk2 arab.
si penjual gas.
rumah aku nie... (nak di mulakan cerita nya)
hbs gas.
jd aku pon panggil lah si penjual2 gas.
yg terdiri dari golongan kanak2 , 4 org
lingkungan umur (5-10 thn)
naik kereta kuda.
bila aku terpandang muka budak2 tuh.
dua benda aku terpikir.
  1. bila lah kali terakhir budak nie mandi ? (kesian wei, comot bdk muda tuh *merujuk pada sorang bdk antara mereka yg aku rasa umur 5 thn) hingus meleleh. ikutkan hati jiwa dan raga, nak je aku tarik bdk tuh dan mandikan dia. bnyk je air kat rumah aku nie.
  2. diorang belajar ke tidak nie?
adeh.
memang menyedihkan rupa bdk2 nie.
tp yg lg menyedihkan hati aku.
bila ngm2 budak2 tuh kuar dari rumah aku
hbs segenggam keronsang yg ada kat rumah aku hilang.
apa lg.
si kawan 2 pon kejar ustad utk panggil blk bdk tuh.
tp kes kawan 2 nie dapat blk lah harta kecurian.

itu je aku nak cerita
sbb kali nie kepala aku mencemburui aku.
kena tido dulu.
ZZZZZZZzzzz








2 comments:

HUSNA said...

akak pon penah hilang brg..sdey sggh tp redha je la..msti ada hikmah d sebalik kejadian kan? ;p

edoraemon said...

:)
btol.btol