January 14, 2010

malam ini aku sia-siakan lg

dua malam sudah
aku sia-siakan begitu sahaja
exam dah dekat bucuuuu-bucuu sudah
pttnya nya skrang,
AKU pegang buku.
buka
baca
tp

bnyk benda bermain-main di minda aku nie
jadi mcm taman permainan dah otak aku sekarang.
kena pikir.pikir.
tp ada penyelesaian ka?
kadang-kadang naik penat sudah aku berfikir.
taman pemainan
bnyk pemainan yg aku mesti main.
aku sorang.
tenaga pon hbs utk bermain


kadang-kadang aku selalu marah kawan2 aku
yg dok ponteng monteng
"wei jgn ponteng lah!"
(walaupun hakikatnya aku sendiri kadang-kadang terponteng dgn tidak sengajanya)
tp kalo p kuliah pon. full.
tp kalo sampai rumah, tak belajar pon. sentuh buku pon tak (aku)
hasil nya lg teruk dari org yg ponteng tp belajar kat umah.

tp kalo dok umah jak.
belajar 24 jam.
kira ok lah nie jgak kan?
jd dgn duduk rumah pon bleh jd doktor ka?
*merepek*

ok tukar cerita..
tukar cerita..

td aku tgk wayang cerita
fobia
.cerita thai.
adeh. memang seram jo!
(walaupun si ikmal kata tidak seram)
niat di hati menonton wayang? : utk menghilangkan tekanan
tp lepas tgk cerita hantu.
tambah tekanan aku
tgk org dok mati.
dari awal. sampai akhir
semua ada jak yg mati.
teda langsung happy ending.
tuh lah aku suka layan cerita hindi
atau cerita yg jiwang & sewaktu dgn nya
mungkin sebab . . . . . (tidak melebihi 20 patah pekataan)


SATU aku jiwang. (hehe)
DUA ada perasaan lega nie tgk cerita yg happy ending
tak lah tertekan tgk cerita ending2
mati sana. mati sini
bunuh sana. bunuh sini
tekanan jiwa tinguk


esok aku akan pergi meninggalkan bumi zakzik lg
seperti biasa.

4 comments:

HUSNA said...

akak dh tgk fobia..seram seh...
uit cik faz..nk ke mana esok ha?dtg umah akak..haha

edoraemon said...

hahaha
tuh lah seram
sbb dok bunuh2 org
akan nak masakkan ke?
yeyeye
esok sy g makan kat umah akak.
:P

~Tukang Karut Moden~ said...

ohho..

sama2..sy sukung...

zamfadliez said...

blajo2,jgn berngn je...hheheh,,adiooss..~!