February 26, 2010

hanya utk mama. slamat hari jadi mama

aku ingt lg.
sesi usrah masa aku berada di tahun satu.
naqibah (org yg conduct usrah)
tanya soalan.
"apa sebab korang hidup di dunia ini"

soalan simple.
ringkas.
aku bleh je bg jawapan skema.
dot..dot..dot..
kenapa aku hidup d muka bumi ini.
tp bkn jawapan skema yg di inginkan.
jawapan ikhlas.
KENAPA?

aku tertanya tanya. dalam diri aku.
buat seketika.
aku hidup di dunia nie sebab
aku nie sumber kekuatan mama.
aku kena bangun berdiri tersnyum dan berjaya utk mama.
semuanya kerana satu sbb.
kerana mama..

mama.
serius adik ckp, adik sentiasa rindu mama.
manusia no 1 dalam hidup adik adalah mama.
walaupun adik jatuh, takda semngt mcm manapon.
adik akan bangun. berdiri tersnyum.
sebab mama,
dari kecil sampai besar.
macam-macam mama tempuhi demi anak-anak.
adik tahu adik adalah sumber kekuatan mama.
adik mesti berdiri.

mama,
walaupun semua org selalu ckp,
"ank-ank mama mustahil ingt apa MEREKA2 buat dekat kita ma, "
sbb masa tuh adik kecil
tp ma.
adik ingt ma.
adik tahu mama.
setiap inchi , kesakitan yg mama rasa.
ada berada di sisi mama.
dari kecik sampai besar ma, adik rasa kesakitan itu.

mama,
skrng adik sedih.
jauh beribu-ribu batu.
adik sakit ma.
tak dpt berada di sisi mama.
bg kekuatan utk mama.
mama sentiasa sakit, di sakiti.
adik lihat ma.
adik sedar.

mama,
wanita tercantik yg adik kenal.
idola jantung hati adik.
org yg sentiasa adik ingt sepanjang masa.
siang malam.

mama,
ingt tak masa 1st time adik duduk asrama.
adik tak tahan
satu-satunya sbb kenapa adik tak tahan duduk asrama.
sbb tak dpt dengar suara mama sehari.
sudah cukup buat adik nak blk tawau.

Twinkle pernah cerita kat adik ma,
sejak adik datang mesir.
mama selalu tido bersama bantal busuk adik yg nipis tuh.
mama selalu pakai baju rumah adik yg dah lusuh tuh ma.
ma, sakitnya jiwa adik buat mama rindu adik.

mama nak taw,
dulu masa awl2 sampai sini.
adik akan sentiasa tido ngn kain sarong mama.
sbb adik rindu bau mama.

mama,
adik ingt lg.
masa adik umur 6 thn
masa kecil2 adik bawa baby time tuh 1 thn dan twinkle. 3 thn
dgn payung terbalik .
usung dlm ribut petir.
utk cari mama.
dari sawah sampai ke satu taman perumahan.
time tuh adik risau,
sbb mama takda depan mata adik.
walaupun adik tahu mama nak amik abg dari skolah.

mama,
sumber kekuatan adik.
sumber hidup adik.
segala-galanya bg adik.

maaf ma,
kerana pernah luka kan hati mama.
pernah kecilkan hati mama.
mama segala-galanya bg adik.
ya Allah, tlg jaga mama aku .
bg mama aku kekuatan.
peliharalah hati dia.


cairo,
rumah sabah.
syaah 8
laptop pinjam
10.50 am

No comments: