February 25, 2010

hari ini hari physio

pepatah melayu pernah berkata-kata.
"malu bertanya sesat jalan."
hari ini.
entah kenapa.
belajar mcm best aku rasa.
mungkin sudah lama tak masuk kelas.
walaupun td pagi bangun pagi dalam keadaan tido tak cukup
-kurang sejam dari 8 jam. =.=
tp semangat aku utk belajar hari ini mengalahkan kereta waja merah.
mengikut jadual kelas.
dari kelas physio je yg ada hari ini.

awal-awal sesampai aku ke kelas.
(masuk kelas lambt 10 minit)
cuak cuak.
doktor baru yg ajar hari ini.
aku terus mengambil tempat di sebelah lalat.
bila dia nk mula mengajar tuh.
aku termenung seketika memandang muka dia.
mcm kenal. (aku terpikir)
aiseh. bukan itu aku fikirkan.
benda sebenar aku fikirkan.
"waa.. kenapa kecik btol spek doktor nie, mcm mana dia mo tengok tuh?"
rupa-rupanya aku bukan bermonolog dalaman.
kata-kata itu terkuar dari mulut aku yg takda lesen nie.
"what?"
fuuhhh.. lega lega. nasib baik dia tak BM

tgh hari.
sambung ke kelas praktikal physiology.
belajar.. belajar .. dan belajar..
bila sesi nak dekat2 hbs tuh.
kata doktor yg ajar ktorang.
tanya kenapa result pelajar malaysia tidak sebagus pelajar mesir.
spttnya lg tinggi.
dan bermacam2 lg kata-kata dia.
tp plng aku ingt.
" to learn physiology. it is not like Quran or Anatomy, no need to memorize. just understand, once u understand, u can explain with different words."
dan td.
dengan bangga nya.
sy mengajar doktor arab pekataan malaysia.
  1. buncit
  2. punggung besar
hari ini buat sy bertambah suka physio!
tak sabar utk ke kelas esok
:)

No comments: