February 25, 2010

sudah hbs cuti.

post ini di tulis dalam mood serius.
muka mencuka.
gigi tenggelam di sebalik bibir yg ala-ala kena botox.

suhu d mesir skrng nie.
sama seperti suhu di TAWAU.
-kalo masuk supermarket yg ada aircond-
-.-
20 C .
suhu nie buat aku rindu tawau.
*mata memandang ke tingkap rumah
termenung buat 5 saat.

5

4

3

2

1

-hbs tempoh termenung-

sejak bermenjak cuti ini.
dari kepala yang :-
tidak dpt berfikir -------> sampai dapat berfikir semula.
nasib baik otak nie berfungsi lg.
mcm-mcm yg otak aku nie fikirkan.
dah lah otak aku nie makin berkarat utk berfikir.
hasilnya :
satu.
apa guna berfikir, mencari jalan penyelesaian kalo takda jalan penyelesaian-nya.
buat penat jak.biar masa yg menyelesaikannya utk kita
dua.
semua org ada kisah hitam mereka yg tersendiri walaupun kulit tak sehitam aku.
tiga.
jaga kelakuan. aku masih perempuan
empat.
jgn bertindak bila keadaan ber-emosi.
nnti bukan kita seorang sahaja ber-emosi-mosi, nnti org lain ter-ikut beremosi.
lima.
jgn rasa diri anda tidak disygi.
sekurang-kurangnya ada seorang yg sentiasa memikirkan anda. 24 jam
yakni : ibu anda
enam.
jgn terlalu enjoy. apa guna gelak ketawa, lupa dunia. selalunya esok anda akan menangis.
tujuh.
setiap benda berlaku. mesti ada sbb,
biar benda sekecik-kecik virus.
pikirlah. ada hikmah tuh~!.
lapan.
kita kadang-kadang memerlukan masa utk bersendiri utk berfikir.
sembilan.
hidup ini tidak lama. kenapa perlu sia-sia kan begitu sahaja
sepuluh.
umami
takda masakkan yg sesedap masakkan ibu anda.
MAMA I MISS U

2 comments:

airainara said...

aku pon homesick seyhhh. T.T

edoraemon said...

:)
tuh lah pasal