April 26, 2010

bangun pagi berus gigi.

pernah tak kamu bangun pagi.

dan terasa.
wow.
hari ini aku benci dengan diri aku.
menyampah dengan diri sendiri.

solat subuh.
ter-miss lagi.
dah! kali nie bukan salah syaitan! salah kan diri sendiri.

jam menunjuk-kan pukul 12.
maknanya kamu sudah menghabiskan separuh dari hari mu
dengan tido.

POP! masa berjam jam kamu sia sia kan.
begitu sahaja.
orang tua dirumah, membayangkan kamu tekun belajar dengan bersungguh sungguh.
tapi kamu.
biarkan masa terbang.
pergi meninggalkan kamu begitu sahaja.

yang peritnya lagi...

YA, kamu menyesal.
menyesal sangat. tapi kamu masih duduk diam.
mamai mamai baru bangun dari tido.
urus itu ini.
sekali lagi.
masa terbang begitu sahaja.
dan malam menjelma pulak.
tapi kamu masih lagi sia sia kan.
masa terbang.
pergi macam itu sahaja.
bukan boleh direwind.

kamu sedar, kamu tahu.
tapi kamu tidak buat apa apa jugak.

kamu tidak menyumbangkan apa apa.
pada sesiapa, pada diri kamu, pada masyarakat kamu, pada agama.
sedangkan tanggungjawab dibahu kamu.
banyak! berat!

ya, hari ini kamu berkata dengan confident.
kamu nak berubah!
tapi,
cakap lebih. buatnya tidak.

kali ini aku tidak mahu salahkan
PMS.
kali ini aku tidak mahu salahkan
hormone.

aku hanya bangun.
dan benci pada diri sendiri.


isi surat menyurat: mungkin sebab semalam aku bermimpi aku jadi lelaki. kawin dengan ikan duyung, ikan dolphin jadi best prend aku,
dan orang jahat nak-kan telur anak anak aku.
dan mimpi aku itu tergantung.
mimpi itu sungguh pelik
=.="
isi surat khabar lama: jari kaki aku terluka sebab aku tutup pintu bilik, dan lupa bahawasanya kaki aku masih dalam bilik.
isi surat dari meja pengarang : jari tunjuk aku terluka sebab tersentuh besi yang dekat stove.
isi tak penting: SAKIT!

No comments: