April 30, 2010

ini kisah mastika

kali ini aku tak nak jadi promoter tak berbayar majalah mangga.

kali ini aku nak story morry sorry naik lorry pasal ilmu hitam.
walaupun aku tahu kulit hitam manis aku tak sehitam kulit kayu manis, tapi aku tdak mengamalkan ILMU HITAM.

dah dua kali, DUA KALI I TELL U, dua individu berbeza cakap kat aku...

"kan sabah banyak ilmu hitam"

WHAT THE FORK!!!!
*grrmmmmm. tahan marah sambil cemkam gigi*
walaupun hidup aku tak sementah jagung mentah, akan tetapi mata aku boleh melihat dengan dua pasang kaca mata untuk bantu aku melihat ( ok, aku tahu, apa kaitan kan? )

banyak dah aku lihat, inside out, dalam luar, seluar dalam seluar luar. Mungkin tuntut ilmu itu suatu benda yang mulia. TETAPI, ilmu hitam tak termasuk doh!!
antara kes kes misteri nusantara yang aku pernah lihat dengan mata, kepala aku.

KES A.
si indon yang jeles dengan si Z, jadi dia hantar "benda-benda" untuk si Z muka dia penuh dengan jerawat.

KES B.
cousin aku punya anak meninggal sebab buatan orang, benda tuh patutnya nak hantar pada orang lain tetapi terhantar kat orang lain.
(kesahihan cerita diragui)

KES C.
si B (lelaki) kawin ngn si A (perempuan) tetapi sejak kahwin, takda siapa boleh sentuh si B, kalau tak dia akan rasa sakit. (kes ini berjaya diselesaikan)

dan kisah kisah lain..
banyak dowh lagi, penat aku tulis kisah ini.

peringatan: BUKAN KAT SABAH JE ADA TAW!

tapi ikut pengalaman aku tengok dan lihat dan terpandang lah.
orang hantar sebab tiga sebab je selalu.
  1. dengki
  2. tamak
  3. cemburu
nasihat untuk orang yang terkena..
bersabar..
ok aku tahu. mungkin bibir botox aku nie senang je nak ungkap suruh si-sekian sekian untuk bersabar.
orang yang menanggug tuh yang merana.

anggap sahaja ini sebagai ujian.
Allah ingin latih diri kita untuk bersabar.

p/s: jiwa, raga, katil dan baldi aku tak kena lah dengan kata ganti diri.
i..i..i.. u..u..u.. dan berperenggan menggan nie.
sebab blog aku nie jenis ala ala urban sikit (padahal kanak kanak riang)

sebenarnya aku tak nak pon tulis post blog nie. tapi aku tengok lembu dengan semangat waja nya tulis entry kat blog dia. AKU TAK LEH KALAH.
hahahaha

baru je hbs tgk cerita

THE NOTEBOOK.
watak lelaki itu : ciri ciri lelaki yang aku nak!! ahaha
lembu : nangis air mata darah doh tgk!
aku : steady dan cool, macho macam biasa walaupun scene dia patut dinangisi.

*tersenyum macho sebelum akhirkan entry nie*

adios amigos

ter ter p/s pulak: entry "i mengandung" ingatkan orang terpedaya. tapi lepas buat borang kaji selidik ada sorang je terpedaya! AAHAHAHA. OK, AKU BANGGA!

2 comments:

inn~ said...

hohoi faz!
suda lama aku mencari siapakah gerangan yg ada the notebook, kauorang rupanya!!
simpan simpan!! nti kau dtg cairo bwk msuk dlm pendrive, aku mauuu!!
eventho suda tgk byk kali, aku mau tgk lagi :D

edoraemon said...

tak nak bagiii!
haha
*saja buat ko terseksa.
muahahahha