April 19, 2010

rambut lurus, guna jari pon bull-leh

sungguh shadu, hati aku.
hari ini, di hari yang macam dadu.
pagi sejuk, tengah hari panas nak mampus.
betol betol macam dadu betul cuaca hari ini di zagazig.
berat hati aku untuk keluar rumah.
tak lama kulit aku yang penat aku jaga nak bagi cerah takala musim sejuk nie akan kembali menunjukan tanda tanda menjadi semakin hitam.
haissshhh *mengeluh*

dihari yang dadu ini,
internet tak ada lah pulak. =.="
bukan internet rumah.
tapi internet aku SORANG sajak.
bertambah pusing runsing hati yang macam dadu ini.
ini semua nya salah AKU.
inilah padahnya kalau nak tunjuk macho kat diri sendiri.
dari wayar yang longgar longgar, pandai terdisconnet kadang kadang.
wayar itu telah berevolusi menjadi wayar yang tak berfungsi langsung!!
BIJAK
HAHAHA *ketawa paksa

nie aku nak kisah pasal kisah yang tak terkisah kisah lagi.
dah lama aku pendam nak cerita.
sampai nak berdendam dah aku simpan kisah majalah mangga nie.

al-kisahnya bermula apabila aku, mibs, inn, alip dan lalat.
tengah lepak di celah celah ketiak arab yang hiruk pikuk sibuk membeli makanan dekat food court City Star.
inn dan alip hilang pergi membawa diri ke surau.
tinggallah aku, mibs dan lalat.
mula lah sesi aku menjadi lurus mcm rambut rebonding.

bla..bla..bla..
(tgh bercerita dgn kusyuk musyuk nya)
tetiba kuar topik pasal John Lennon
serius i tak tipu.
aku tak tahu siapakah gerangan insan bernama John Lennon
siapakah dia?

aku : siapa tuh?
kiba : pengasas McD
aku : waaa.. (sambil mulut ternganga dan memandang McD kat food court tuh)
aik, jadi mcm mana simbol McD tuh M.?
lalat : sebab spec dia mcm spec kiba yang baru tuh. dan mata dia macam bentuk M.
aku : waaaa (utk kali ke 2)
* pejam mata bersungguh sungguh dengan sedaya upaya buat mata bentuk M*
aku : kiba, lalat, ada bentuk M tak mata aku sekarang? *sambil mata terpejam aku berckp
lalat : faz ko taw the beatles tak?
faz : tahu. mak aku minat. hehe
lalat : alarm clock kodok nak bangun subuh lagu beatles yg "i wanna holds ur hand", aku ingt lagi hari tuh masa aku tido kat rumah kodok, alarm tuh berbunyi. aku g pegang tangan kodok, lepas tuh aku ckp " bangun kodok, aku dah pegang tangan ko"
kiba, aku tergelak gelak.

sambung plak bla.. bla.. bla.. (bercerita)

dua jam kemudian.
ketika aku, kiba, inn, alip, lalat.
tengah lepak di starbucks.
alip tengah buat gaya rambut John Lennon
inn : aik, lip rambut ko macam John Lennon
aku : yang pengasas McD tuh?
inn : huh?!
kiba, lalat tergelak-gelak. sampai pecah perut.
diorng nak terangkan tadi kat aku sapa itu John Lennon tp terlupa nak terangkan sebab lalat tercerita pasal alarm clock.

ok fine.
disini nampak sangat aku
TAK TAHU PASAL MUSIC!~
sepanjang malam itu aku dapat kelas tambahan dari kiba tentang
sejarah music di Malaysia.
HAHA.
baru aku sedar, lurus betol aku nie.
=.="

aku bad mood dua tiga empat lima enam tujuh menjak nie!
ini bukan mitos atau dongeng.
tapi realiti.
pesanan pihak penaja : minum air hari hari, dan jgn tahan berak. nnti jadi sembelit.
AHAHA. baru katam bajar sistem pencernaan
saja nak aplikasi. wee~

No comments: