May 15, 2010

ini kisah ADAM

di suatu malam yang gelap gelita
dua gadis terbaring.
untuk melelapkan mata
di temani cahaya lampu bilik yang malap malap.
situasi sentiasa sama.
dua dua ingin menidurkan diri, asal terbaring berdua,
ada sahaja buah pikiran untuk dijadikan cerita.
jadi nak dijadikan cerita.
tak jadilah lah dua gadis ini tertido sebab gadis lembu tiba tiba bersuara.
dan badan berpusing ke arah nenek edoraemon.

lembu : faz faz, aku nak lelaki macam perangai adam (cerita adamaya). tapi lelaki macam tuh dah takda faz, pupus pupus!!
nenek : itulah kita kena cari. muahahahaha (ketawa gedik), ok ok jom tido. bye.
lembu : apa pulak bye bye. assalamualaikum .
nenek : waalaikumsalam.

beberapa MINIT saat kemudian...
lembu pusingkan kepala dia kearah faz.
nenek = faz


lembu : wei wei, aku nak namakan anak aku ashraf.
faz : jgn wei, kawan aku nama asrah gemuk dowh!
lembu : ok aku nak namakan anak aku adam ashraf.
faz : kalau aku lah kan bu, aku nak namakan anak aku max.
lembu : krekk kreek (bunyi cengkerik)
faz : nickname dia lah! kalo nama ank aku nnti belum plan, yang penting nak yang berbelit dan panjang biar aku dan suami aku rancang nanti. hahah
lembu : kesian dowh anak ko.
faz : napa plak?
lembu : ye lah nak isi borang nnti. tak ke susah ank ko nanti, panjang betol, lepas tuh cikgu nak sebut nama anak pon susah berbelit.
faz : kalau aku best apa panjang panjang, kalo isi borang apa apa, sedih aku kalau tak memenuhi ruang nama tuh kat borang. haha

sesi bercerita tuh berterusan sampai nak dekat subuh.
patutnya terbaring awal sebab nak tido awal.
ini padahnya bila lembu jumpa nenek.
:)

**********************************
esoknya. lalat, lembu, nenek duduk bercerita di tempat sama.
tapi siang.

lembu : wei wei, aku nak namakan anak aku adam ashraf wei.
faz : kawan aku gemuk wei nama ashraf (ulang kisah smlm, haha)
lalat : ada kawan aku nama adam time skolah rendah.

bom bom bang bang.
mula-lah si lalat si penglipur lara mengceritakan kisah adam.

adam nie dia jenis suka gigit pencil.
jadi kalo kita pinjam benda kat dia, habislah pencil pencil tuh di gigitnya.
jadi ada suatu hari tuh, waktu tuh adam duduk depan aku time exam.
dia nak pinjam pemadan aku.

wei pinjam pemadam ko wei.


lalat, buat apeeee akuuu bagii pinjammm pemadamm aku!

lalat tak bagilah pinjam pemadam dia.
jadi yang mamat adam nie pon guna lah pemadam yang ada kat belakang pencil tuh.
kan dia suka gigit bontot pencil, jadi basah lah pemadam tuh dan dia guna lah untuk padam kertas peperiksaan dia.

hbs hitam lah kertas dia.
lepas je exam tuh, dapat lah keputasan peperiksaan.

cikgu : ADAM , KENAPA KAMU PUNYA KERTAS NIE COMOT SEMACAM.

adam : lalat cikgu! dia tak nak bg pinjam pemadam dia kat saya!.

cikgu : pemadam kamu mana? bla..bla..blaa. (hbs kena bebel si adam tuh oleh cikgu)




faz & lembu : HAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHHAHA
lembu : lepas tuh?

lalat...
aku tak jumpa dah lah si Adam, dia pindah ke kelas belakang. tapi sejak hari tuh aku tak rapat dah dengan adam tuh.
ada hari tuh, ktorang buat reunion skolah rendah, ada si adam tuh muncul.
fuuuhhhhhhhhh!! macam zek zaidi doh muka dia!!!
dah lah kacak, pemain bola sepak selangor. memang gilaaaaaaaa-laaahhhh
tapi cara cakap dia tak berubah lah..

lepas itu aku, lembu dan lalat
sambung menghabiskan masa tengah hari ktorang tentang kisah silam di zaman skolah rendah.

INILAH KISAH bila gadis gadis bercerita.
lalalalalala


gambar hiasan.
dari superman.
haha

6 comments:

inn~ said...

mmg mamat mamat nama adam nih, hensem tahap petala lapan ehh?
aku pun ada sorang kawan nama adam dulu time sekolah rndh faz, tp tu kelas time sebelum aku lompat lompat lahh :D

syed adam. mix tuh boss.

edoraemon said...

hahah
tahu tahu
aku kenal tuh jr aku
inn inn
dia tak ensem dah skrng
:P
*jgn kecewa!

ashy said...

LOL! aku nk tergelak la bile baca blk. Nk tido ngan ko faz mmg selama-lamanya aku takkan tido awal.

btw asyraf adam la bkn adam asyraf.




p/s: aku takkan lupa citer lalat time tadika tuh. HAHAHAHA!

edoraemon said...

haha. ok ok. terbalik nama ank ko !
tapi ok apa kalo tersalah letak.
takda lah orang boleh tiru.
cerita time tadika?
HAHAHAHHA
TAK BLEH BLAH
AKU RASA TUH LAGI LAWAKKKKK!!!

kalo aku jadi cikgu aina, tergolek golek aku ketawa doh!

ammo said...

menarik2

edoraemon said...

:D