May 16, 2010

DEATH WILL FIND YOU OUT. EVEN IF YOU ARE IN TOWERS BUILT UP STRONG AND HIGH

kawan adik, si T tuh dah murtad?

huh? betol bha bang? serius?

eyaaa, cuba tgk kat fb dia. bnyk camp camp kristian dia dah pergi.

*terdiam*

perbualan telefon aku ngan abang aku semalam
memberi IMPAK MAKSIMA dalam kehidupan aku sehari semalam.
entah kenapa aku menjadi sayu. terbisu buat seketika.

cerita yang aku tahu pasal dia tuh.
adik beradik dia dah murtad sudah lama dah.
tinggal dia je tinggal masih dalam keadaan islam.
sebab mak dia mualaf, kawin ngn ayh dia.
jadi bila parents dah bercerai.
mak dia masuk agama asal. anak anak pon ikut sekali.


aku terimbau kembali pasal
orang bunuh diri pasal formspirng
(click sini)

betapa iman itu penting dalam hidup kita.
mungkin kalau seseorang tiada iman/kepecayaan.
nak buat sesuatu yang diluar jangkauan pon tak berfikir dua tiga kali.
kalau terfikir nak buat.
buat terus.
takda benda nak halang.

Allah bagi setiap manusia pilihan dalam kehidupan.
kalau kita tidak dibagi pilihan.
hari ini kita buat kesalahan/dosa, on d spot lah jugak Allah hukum kita.


iman manusia boleh NAIK. boleh jugak TURUN

YA Allah, bersyukurnya aku lahir dalam keadaan Islam.
dan jangan jauhkan aku dari agama mu .
amin....

AL-FATIHAH untuk arwah ayah Bukhari Muslim dan kawan kepada lalat,ili amir farhan
"FEAR ALLAH WHEREVER YOU ARE, DEATH WILL FIND YOU OUT. EVEN IF YOU ARE IN TOWERS BUILT UP STRONG AND HIGH."

No comments: