May 05, 2010

mimpi bersama mak cik saloon


mungkin mimpi ini sebab perasaan gabra dan gubra aku sebab exam bakal menjelma tiba
sabtu nie ada exam.

jantung ku berdegup degup kencang.
*cerita bom*
sampai terbawa bawa ke mimpi.

nak dijadikan cerita.
dalam mimpi :

aku ngn mama tengah berjalan jalan.
lepas tuh kami termasuk ke dalam satu saloon.
yang konon konon nya elit. aku pon dah cuak, tapi nak buat macam mana dah termasuk jadi layan lah diri.
mama tengah potong rambut, lepas tuh aku dye rambut pergi blonde.
(jangan tanya kenapa, sebab aku pon rasa pelik -.-" )
ada masa dua jam lagi tinggal sebelum aku cuci rambut tuh.
jadi dalam masa menunggu aku tengah duduk dibangku.
ngam ngam berada sebelah tauke cina pemilik saloon tersebut.
mata aku tercuri curi pandang artikel yang makcik tuh baca.
dia baca pasal entah-benda-apa (konon pekataan saintifik)
benda tuh akan buat telinga tersumbat, jadi aku kesian tgk mak cik tuh seakan akan tak paham je apa yang dia baca.
jadi aku pon rampas majalah, explain kat mak cik tuh pasal telinga.
sampai ke hearing pathway aku terangkan kat mak cik tuh.
mak cik cina tuh pon kagum. dan mendengar dengan setia.
tak lama kemudian, semua perkerja kedai tuh kerumun aku
dengar aku tengah mengajar pasal visual pathway plak.
haha.
sebab dua hari sebelum tuh aku ada mengajar study group aku pasal visual pathway,
tak sangka terbawa bawa ke mimpi.
harap harap dapat mimpi ilmiah lagi.
walaupun jalan cerita dia agak pelik.
hemohemohemo

baru habis skype ngan hizam.
kawan dari skolah rendah aku.

dia kata patutnya caption kat atas header blog aku
bila mata menjuling,
hidung terkembang
hati teringat cleona.

(orang yang dia umpat td, kawan zaman skolah kami)
-.-"
macam macam.




2 comments:

Suhaila said...

Edora, Good Luck for the Final ya!
buat baik2.
All the best! ;D

edoraemon said...

ilaa!!
haha
tq!
:D