June 21, 2010

aku benci lelaki

tajuk sungguh konterversi sial.
dulu ada suatu ketika.
dan ada suatu masa.
status di facebook aku akan sentiasa cakap.
girlemoticon
AKU BENCI LELAKI

bukan sekali dua.
banyak kali.
mungkin beberapa kali terkuar status yang memang akan membuatkan kaum adam naik panas semacam.

girlemoticonamaran keras pihak berkuasa.
jadi jika anda lelaki.
sila jangan baca entry ini.

cuma dipost ini aku ingin ceritakan kisah.
yang bukan dari mulut mami jarum.
atau aku terbaca kat majalah xxx.
benda.
yang terjadi didepan/dibelakang/kiri/kanan
mata aku.
atau terjadi kat aku.
atau mata orang terdekat dengan aku.

ada suatu ketika,
tahap trauma aku sudah capai satu tahap.
yang aku sendiri tak dapat ungkap kan.

masa papa aku tengah driving kereta.
drive balik ke rumah.

aku termenung.

"pa, liana rasakan pa, kalo kisah semua lelaki macam nie kan, liana rasa liana takkan kawin"

ayah aku tergamam.

riaksi muka dia seakan tersentap.

time tuh ayah aku toleh beberapa saat ke muka aku (time tuh tengah driving mana boleh toleh lama lama), memandang muka aku yang tengah serius.
tiada ber-bau gurauan pon dimuka aku ketika itu.

sebak betol riaksi muka ayah aku ketika itu.
mata dia berair.
sedangkan ayah aku adalah insan paling keras dan menakutkan aku pernah kenal.
garang doh muka ayah aku,
tapi realitinya dia seorang yang lawak.

ayah aku berhentikan kereta, sambil ngenggam tangan aku,
"liana, janji ngan papa, liana akan kawin"


"hmm.. tengok lah pa"


"janji dengan papa dulu, walaupun papa dah takda nanti, suatu hari nanti liana akan kawin ok?"


*diam*


"baik pa"

bengang kat orang lain, ayah aku pulak jadi mangsa.

HAPPY FATHER'S DAY PAPA!

kesian ayah aku.
ada anak macam aku.
boros dan keras kepala.
malas pula tuh.
maaf pa.

ok berbalik ke cerita asal...
list list yang buat aku geram kat kaum adam.

gay.

  1. kawan aku 1st love dia seorang lelaki yang gay! sampai sekarang perempuan tuh macam trauma nk bercinta.
  2. ada mak cik nie, aku kenal, suami dia gay! kesian mak cik tuh. kisah cara suami dia layan dia, lagi membuatkan api kemarahan aku membara bara.
kisah rumah tangga orang.
memang aku nampak, bukan dengar. asal dah tua je banyak betol orang tua rasa macam muda.
takut doh aku nak kawin.
muda muda lelaki mungkin sayang.
bila dah tua, selalunya (tak semua) mesti ada isu isu ada orang ke 3 lah.
  1. ayah kepada kawan aku, dia kawin lain, dia tinggalkan anak bini, terabai, sampai bini dia jadi tak betol, kawan aku kena berhenti belajar semata mata kena jaga adik dia.
  2. macam banyak giler, pak cik-pak cik yang aku kenal, dia either kawin lain, atau kalau dia takutkan kat bini dia, dia ada perempuan lain kat belakang, serius aku tak tipu. memang ramai gilak. dan bini dia bodoh2 asyik puji je suami dia nie, tp kat belakang dia tak taw suami dia tuh ada perempuan lain!
  3. ada seorang kakak nie, dia kawin masa umur muda, awal 20-an, skrang dah bercerai, time dia tgh pregnant anak ke2 suami dia tinggalkan dia disebabkan lari bersama isteri orang.

cinta!
nie memang bengang.
berapa million air mata dah aku nampak mengalir sebab cinta aku pon tak terkira.
minggu nie dua kisah orang patah hati disebabkan lelaki.
lagi lah membara bara aku bengang
  1. aku ada kenal seorang lelaki nie, disebabkan dia terlalu cintakan gf dia! dia dah buat ngn gf dia yang bawah umur, dia buat tuuuuttt ngn gf dia.dia pergi sebarkan gambar bogel gf dia kat satu skolah! disebabkan perempuan tuh tak nak kat dia balik!
  2. ada sebuah family nie, nmpk macam bahagia, serius dari kecik aku tengok mereka, mereka memang bahagia! tapi rupa rupanya suami dia ada isteri kedua dah 8 tahun suami dia sorokkan.
  3. ada orang aku kenal. dia kena molested dengan adik lelaki dia sendiri time dia tengah tido.
  4. ada seseorang nie perempuan, dia tak boleh kena pegang oleh lelaki (dosa mestilah) tp ngn perempuan pon tak dpt, sebab dia ada kisah masa dia form 1, dia jalan kaki ke sekolah, ada lelaki tak dikenali nak buat something kat dia.
  5. kisah kawan aku dipermainkan lelaki disebabkan cinta! lagilah banyak, dulu lelaki senang senang mulut manis, tp kalau dah tak nak. hrmm terus pisahkan begitu sahaja.
  6. aku pernah terkerat jari aku baru baru nie, sebab ada seorang lelaki ini, perasan ingatkan aku jauhkan dari dia sebab aku suka kat dia, tapi sebenarnya aku terlalu2x bengang kat dia, aku rasa terlalu lawak sampai aku terkerat tangan aku masa tengah masak aku dok ketawa ketawakan dia. kesian jari aku.
  7. lelaki yang suka buat perempuan perasan. aku nak dikenakan berjuta kali.
  8. aku ditipu. (sila rujuk entry kisah cinta)
hrmmmm.. mungkin bagi orang baca, 

"remeh je faz! tuh pon nak trauma"

 kamu mungkin dapat baca.
aku lihat, aku nampak mereka.
aku rasa, aku faham.

susah nak cakap.
panjang lagi list nie.
tapi aku tak taw nak buat ayat macam mana.

"yang ko nie faz pesal emo semacam?"
girlemoticonhahaha.
sebab aku baru habis bercerita dengan orang yang rasa trauma sama seperti aku rasa.


tapi jangan risau, aku sayang semua kawan kawan aku 
lelaki ke, perempuan ke.
semua aku sayang.
mungkin ini entry time emo.
sehari dua.
sejam dua jam
mungkin aku akan padam entry nie.
bila kewarasan otak kembali.

konklusi hasil aku bercerita ngn kawan aku tadi?
littlegirlemoticon
JOM BELAJAR MASAK!
kena pandai masak kalau nak pikat hati suami. haha

nak cakap macam mana pon...
lelaki memerlukan perempuan, perempuan memerlukan lelaki.
itu hukum alam.

ok baru aku sedar.
bukan benci lelaki pon.
atau trauma ngn lelaki.
nie kisah kenapa aku rasa takut nak kawin.
haha
dah habis tulis entry baru sedar.
AKU BUKAN TRAUMA, TAPI TAKUT NAK KAWIN.

tuh lah sapa suruh emo semacam. haha

bukan ada orang ajak ko kawin pon! hahaha

ada seorang hamba Allah
bg link.
pada entry dia.
mungkin berkaitan ngn isu aku

10 comments:

Asyraf Hamasaki said...

salam ziarha
pagi isnin sebelum ke pejabat :-)

edoraemon said...

terima kasih kerana menziarah. :)

Asyraf Hamasaki said...

sekadar merasional kan perasaan anda :-) biasa la kalau mood tengah tak stabil kita akan mudah mencari konklusi mudah
ingat
kalau satu pintu kegembiraan tertutup di depan mata kita
ada 9 lagi pintu yang terbuka
melihatlah dari perspektif berbeza
sesungguhnya tiada yg sempurna Melainkan Allah S.A.W

Gransazer said...

ahaha~aku suke bace entri ko ni..
ko macam byk pglmn dgn laki..kongsi2 la sket..ngeh3~

cik elina said...

hehe..
kalau pkir dari segi tuh mmg trauma..
tp klau pkir dr segi positifnya,
kan best kalo kawen..
try tnya macik pacik yg bhagia ngn alam perkahwinan dorg..
mst lg semangat nk kawen..
hehehe..
:)

edoraemon said...

nenek to ashraf.

ok :)

chill.
aku sentiasa merasionalkan pemikiran aku.
ini cuma luahan kegeraman.
itu sahaja.
tak lebih tak kurang :)

edoraemon said...

nenek to gensazer.
haha
tak banyak pon pengalaman.
baru 20 thn.
mcm mcm asam garam hempedu lagi boleh dirasa. :P

edoraemon said...

nenek to cik elina
hahah.
terima kasih wei!
kerana bg smngt utk kawin. :P

khaleela anis said...

be independent women!

edoraemon said...

semestinya!
u 2 kay!
jgn i sorang je :P