June 16, 2010

anatomy


setelah beberapa jam

duduk depan pc.
aku telah berjaya menjawab 3 tag.
hebat tak?
haha
anatomy anatomy anatomy.
tajuk itu pon dah buat aku shahdu.

owh mama! adik mintak maaf.
littlegirlemoticon

semalam,hari exam..
jam 4 pagi. aku masih lagi ragu ragu.
nak tido ke tak nie? nak tido ke?

kalau aku tido.
komfem! aku sendiri tahu aku tak dapat bangun.

jadi aku decide akan tahan kan diri sampai exam dengan tak tido.

jam 7 tuh aku dah rasa aura aura pening.
tapi kalo tido waktu tuh memang aku tak bangun lah untuk gerak pergi exam.
jadi aku decide nak minom nescafe.
walaupun sebenarnya aku tak beberapa pandai minum caffein.

tapi nescafe aku jadi manis!
aku letak 2/3 dari cawan tuh gula.
manalah aku tahu banyak mana kena letak gula.
kan orang selalu cakap nescafe nie pahit.

jadi aku paksa kan diri lah jugak telan nescafe manis yang aku dapat dari belas simpati kak long.

glup glup.
dua kali teguk dengan muka terpaksa.
aku berjaya habiskan air tuh.

lepas tuh aku gerak lah nak pergi bersiap siap untuk exam.

hari exam aku decide nak pakai baju kurung. jarang jarang aku berbaju kurung untuk kuar rumah.
tapi macam takda orang sedar je kata aku lain hari nie.
jadi masa tengah bersiap siap kat depan cermin besar kat ruang tamu saja nak tarik perhatian housemate aku.

syah syah! ko tak nampak ke!!!
aku hari nie ayuuu weiii!! hahaha

fulamak! haha.kan lawa berbaju kurung.

*duduk bersimpul di depan cermin sambil tersipu sipu malu*
tektik sengaja je tuh aku bgtaw kata aku pakai baju kurung. kompem aku taw mesti ada orang puji!
HAHAHAHA
ok riaknya aku.....

ko nak taw faz..

apa syah?

pernah sekali kawan lelaki aku masa sekolah menengah, dia soal kami ramai ramai perempuan.
"cuba teka, lelaki rasa perempuan tuh lawa kalau dia berpenampilan macam mana?"

mesti baju kurung kan?

a'ah!!! 

standard lah syah! kita pon perempuan suka kalau tengok lelaki berkain pelekat.

tuh lah! nampak smart..

errr.. ko sedar tak aku kata kain pelekat?

ERRGGGGHHHHH!! APA PLAK KAIN PELEKAT! BAJU MELAYU LAH WEI!

haha. mcm aisyah plak mamai pagi tuh.
kakakakaka.



jadi setelah semua orang siap.
ktorang pon gerak lah pergi kuliah.


lalalalalalalalala.....


sampai sampai.
aku duduk.

aku bangun.

cari orang untuk kacau.

nak baca. kepala aku dah berdenyut denyut dah masa tuh.

tapi takda orang layan aku.

semua sibuk study.

5 minit sebelum exam..

temah temah!! ko taw tak apa branch maxillary artery? cepat cepat!

alah faz aku pon tak ingat.apa dia?

aku lagilah tak taw!!
aku rasa wei. keluar tuh maxillary artery
(dan dan nak jadi tukang tilik kertas soalan)

dah lah kat tempat aku.
rasanya dari 30 orang kot.
cuma aku dan temah je perempuan kat situ.

masa duduk kat situ 
serius aku rasa mcm perempuan melayu terakhir.
haha
dah aku ngn temah je perempuan.
penjaga dewan peperiksaan tuh pon arab,

jadi aku pon gerak ke belakang.
pergi jumpa ajmal.
nak tanya maxillary artery.
dok tengah ajmal bercakap.
tetiba temah datang tarik aku ke tempat duduk aku.
sambil dia bisik.
"wei faz, tudung ko tercabut!!"
"haaaaaaaaaaa!! aaaaaaaaaaaaaaa!!"
"pin ko hilang wei"
"aduh, cuba ko betol kan wei"

nak gerak g tandas aku kena melalui banyak lelaki.
jadi terpaksa betolkan tudung kat tempat duduk aku.
hasil berkat bantuan temah, aku berjaya betolkan tudung tanpa cermin.
fuuh, lega! habis habis je betolkan tudung~

"PLEASE LEAVE YOUR BOOK OUTSIDE."

oh my gucci!!
exam dah nak mula.
aku tarik buku kat meja syahmi (orang sebelah aku)
dah lah tak minta permission.
cari branch maxillary artery.

exam mula.
takda satu soalan pon pasal maxillary artery.

firasat aku tak leh pakai!

kepala denyut denyut time jawab exam.

habis je aku rasa aku jawab soalan.

aku terus hantar tanpa recheck balik!
aku tak ingt pon apa soalan tuh, dan apa jawapan aku masa jawab td.

ok tragedi betol kan?

masa aku nak kuar dari dewan peperiksaan tuh.
bnyk mata memandang.
ye lah kuar dari dewan 40 minit awal!
pttnya hbs jawab jawapan belum tentu siap.

ada suara suara kata..

FUUHHH~ HEBAT KO FAZ..

*aku toleh muka kat dia*

WEI AKU NGANTOK LAH NGOK!!

dan aku beredar balik rumah dengan keadaan mamai.

baca twitter dari ajmalko la muka miserable giler tdi...dh la kuar awl

 
penaja: munyit munyit.
serius tak tipu! aku akan jadi garang kalau tido tak cukup.
apatah lagi tak tido!

ok kanak kanak,
apa moral of the story disini!
  1. kalau dah final exam tuh tido lah awal!!!
  2. jangan nak perasan diri tuh pontianak  vampire, jd waktu siang berjaga! jgn tido!
  3. jangan study last minute
  4. time final, jangan pakai tudung arab!
  5. jangan buat nescafe manis, takda effect apa apa pon.



status skrang..

7 comments:

rammyd said...

hahaha... entri chumel. lol :D


karate kids rock bebeh!! [versi review]

edoraemon said...

blush blush.
ahhahaha

Nazeera Balqis Mohammed Asif said...

haha,ksian faz nda pa ada oral lg faz.hu,scarynya faz tudung trcabut!

Farah Lavida said...

brani nya ko kuar awl tyme exm faz..hehe

edoraemon said...

itulahhhh kak qis..
huuuu~

aku terlalu mengantuk farahhh..~

mEduSa said...

faz! tym kakak pny xm dlu branches of maxillary artery! muahahaha.

edoraemon said...

hahahahahahhaha

kira ramalan sy tuh berguna dua tahun yang lalu lah tuh!
:P