June 05, 2010

emo sambil makan chipsmore

dah nak dekat seminggu emosi aku kurang setabil.
jiwa aku terasa kosong,
nasib baik tak sakit jiwa.
cuma dalam stage 3 untuk ber-evolusi nak jadi
vampire.
muahahahahahhahaha
aku kena bertahan.
YEAH!!
sikit lagi akan berjaya jadi vampire. hahaha

ok murah~
serius faz.. serius.. anda tengah bersedih nie.

kembali kepada mood masam mencuka.
sambil bibir ke bawah.
gigi pon tak nampak dah sekarang.
hari tuh sempat post emo semacam, aku post entry tuh 5 jam bertahan.
bila kewarasan otak dah datang kembali.
ewww. geli geleman aku baca entry post tuh.
haha, jadi sebagai seorang nenek yang macho lagi segak bergaya. aku pon delete lah entry tuh.
benda remeh macam tuh nak sedih ka.?
cuba kamu google fazliana edora di google.
kamu akan jumpa jawapan.

sebab kedua mungkin sebab pms.
owh ini tak dapat elak.
tapi bukan teori boleh di buat main main.
pada jejaka diluar sana! korang takkan rasa perasaan pms nie.
huh! huh! jadi jangan mempersoal kan.

sebab ketiga.
isu Palestine.
ok mungkin semalam dah buat entry pasal palestine.
aku tak puas lagi nak cakap! selagi tak puas, selagi tuh aku akan bercakap.
untuk puaskan nafsu aku yang membara bara ini. aku tulis jugak pasal isu ini.
sebab baru je malam semalam aku dan pak amad berbincang pasal palestine/boikot/Israel.
dan dia ada share satu artikel nie.
kat situ ada tulis.
nie hasil perbincangan aku dan pak amad.
bila bercerita dengan dia otak berkembang sikit.
(ok mad jgn blushing kalau ko terbaca nie)
dalam nisbah 100 orang Islam di dunia ini. kita akan jumpa 1 orang Yahudi.(100:1)
betapa keciknya populasi orang Yahudi berbanding Islam.

Islam : 1,476,233,470 Muslim
Yahudi : 14,000,000 Jewish
NAMPAK TAK! NAMPAK TAK!
Bilangan kecik tapi kenapa kuasa dia dimata dunia sekarang ini lebih besar berbanding dengan orang Islam?
sebab nabi Muhammad pernah berkata...
orang Islam nie ada penyakit AL WAHAN.
yang merebak seperti cell cell cancer.
cancer tuh apa ? - cancer tuh ada lah cell yang didalam badan orang yang ada penyakit cancer, yang bahayanya. ianya boleh merebak dari tempat punca ke tempat lain ke seluruh badan.
nak diagnose macam mana kah?
penyakit nie, uniknya tak dapat detect dengan Xray ke MRI ke dan segala jenis teknologi yang ada didepan mata kita sekarang dan akan datang.
sebab ianya datang dari jiwa kita. dari hati manusia itu sendiri.
penyebab?
disebabkan oleh hati umat Islam yang terlalu cinta kan dunia, dan takutkan akan mati.
ubat ubat?
dengan cintakan Allah dan takutkan akan mati.

even sifat perasaan sayang kita kepada Ibu kita, contohnya.
semua itu adalah sifat yang Allah turunkan kepada kepada kita.
hatta perasaan tuh pon. cuma 1% dari perasaan Sayang Allah.
perasaan Sayang Allah pada kita.
Allah telah jadi kan berpuluh puluh tulang dibadan kita ini supaya kita untuk posture badan kita. rangka dan bentuk kita.
berpuluh puluh joint dalam badan kita untuk kita gerakkan badan.
berjuta juta cell dalam badan kita untuk menjalankan prosses yang bermacam macam jenis dalam badan kita.
bernafas, berlari, bercakap.
semua nikmat itu datang dari Allah kepada kita.
tengok betapa sayangnya Allah pada kita.


  1. cinta pada Allah? Cinta Allah mendorong manusia untuk menyayangi dan berbuat baik kpd orang lain. Org yg cinta Allah automatik akan takut kpd Allah, bukan takut seperti takut harimau, tapi takut cintanya tidak dibalas. Rasa takut kpd Allah itu mengawal manusia dari berbuat jahat, sebab dia takut kalau dia jahat maka Allah akan membencinya
  2. takutkan akan mati? mendorong manusia utk serius dalam membangun kemajuan di dunia ini, membuang rasa malas dan suka menunda-nunda. Dengan itu manusia akan maju dan membangun hingga mampu mengalahkan Yahudi.
kata-kata saidina Umar...




Selama ini kita dibelenggu fahaman bhw umat Islam lemah kerana tdk berilmu. Lalu, kitapun berbondong-bondong pergi 'mengemis ilmu' kpd yahudi. Kita hantar anak2 kita ke sekolah2 yahudi, dgn harapan boleh menguasai ilmu yahudi dan mengalahkan yahudi. Logiknya saja sudah tidak betul. Dan memang terbukti, murid tidak akan mengalahkan gurunya. Kita bukan mengatasi yahudi malah makin menjadi kuli yahudi. Memang logik ...tentulah guru lebih pintar dari muridnya, guru lebih tau dari muridnya, guru lebih mampu menguasai muridnya ...

jadi kita janganlah buat sesuatu tuh ikut musim.
macam musim durian lah pulak semangat kita nie.
nak belajar ke, perasaan merah membara nak maju.
sebulan dua, atau pon tiga bulan ke.
entam lah beberapa bulan pon.
isu ni akan menjadi senyap. mungkin.
dan jangalah kita biarkan ianya pergi.

kita anak muda. (kira 20 thn tuh muda lah bha kan)
kita yang bakal pegang negara suatu masa akan datang.
kita yang akan mengubahnya.

kita kata yahudi bongkak, kita ada masa nak cari ilmu, keperluan dah cukup.
siapa yang bongkak sekarang nie?
littlegirlemoticon*tertampar dengan kata diri sendiri*

ini hasil tolak tambah buah fikiran pak amad, aku dan artikel yang amad bagi tuh.

kak long pesan dengan aku (yg terlebih semangat berkata kata)
"dah lah faz, relax, yang penting apa yang tertulis kat Al-Quran akan terjadi. :)"


littlegirlemoticon
entah napa aku emo semacam. hahaha
ohya, salahkan pms. muahahahaha


*fuh puas dah aku membebel sampai disini untuk hari nie*
haa~ lega habis sudah
kalo cakap terlebih panjang.
korang tak terbaca pulak nanti.
sedangkan artikel pak amad bg tuh pon aku tak baca habis. muahahahha
akhir kata.
bubuii~
aku nak mula belajar hari nie.
dah puas rehat 5 hari.

3 comments:

saya_arief said...

nice entry la..
thumbs up..
like it.

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

betol la tuh...umat islam sekarang ni lebih cintakan dunia ..sebab tu yahudi bertepuk tangan dengan kelemahan islam..

edoraemon said...

thanx arief. :)

aida comel.
itulah kita kena bangun bangun bangun! :D