June 22, 2010

kenduri kegelapan


entry nie ada dua versi
(sah! orang zagazig suka ber-blog)
ini versi C

dari fazliana edora bt abdul kadir.

siapa rasa....
ketiak dia berbau?
malas mandi takala musim panas?
bau badan yang masam masam mangga muda?
berpeluh peluh sebanyak satu baldi setiap hari?
ketiak berbulu?

saya ada jalan penyelesaian bagi insan insan yang tinggal di

ZAGAZIG, EGYPT
angkat tangan!
angkat tangan!
kamu bertuah!
kerana saya jual perfume.
dengan harga berpatutan.
sila hubungi saya.
harga semua berpatutan.

haha

habis buat iklan

_____________________________________

berbalik pada cerita asal.

bos aku.
yakni orang yang bagi aku jual perfume tuh.
beberapa hari lepas
ajak aku pergi kenduri.
akutaktahuponkenduriapatuh
disebabkan
MAKAN FREE.
aku pon terjah ke rumah kenduri tuh!
haha
walaupun tak tahu,
siapa?mengapa?kenapa?dimana?
asal makan free aku join lah.

jadi gerak lah kami 
beramai ramai
10 orang perempuan.
ke kenduri itu

kenduri ke dua aku kat zagazig!
sejak aku masuk tahun dua!
tahun lalu ada sekali.
ustad jugak buat.

kalau kat zagazig nie.
nak kenduri.
kalau campur lelaki + perempuan.
mesti ada pasangan suami isteri disitu.

memandangkan dekat zagazig nie.
kurang perempuan dari lelaki.
jadi setiap kali kenduri.
yang dilayan adalah kaum wanita.
swaye rwase swaye mwacam twan pwuteri

sesampai sampai ke lorong nak gerak g rumah kenduri tuh.
yakni imarah surat.
nama bangunan tuh.
kenapa nama surat?
mitos yang aku dengar lah.
sebab semua surat surat dari malaysia akan guna alamat imarah itu selalunya.

ok mula balik.
sesampai sampai ke lorong nak gerak g rumah kenduri tuh.
BLACKMETAL?
BLACKMAGIC?

BLACKOUT! 
*macam tuh ke eja*

dan kami tak dibenarkan pergi kenduri tuh!
mama (tuan rumah) mereka tak bagi.
jadi sepanjang jalan naik ke bangunan tuh.
dalam kegelapan.
jadi lepaklah kami di rumah mama diorang.

awal awal tuh
aku pasif giler!
sebab kan dah gelap.
tak bleh jd hyperactive.
nnti hypertension mama diorang.
naya aku!
hehe

tapi lepas je hidup karan.
kami buat sesi.
photo shoot utk majalah EDORAEMON.
dah lah kat rumah orang.
tak tahu malu betol diorang nie.
buat macam rumah sendiri 

HASILNYAA~


MASA DALAM KEGELAPAN, DENGAN BATUAN CAHAYA FLASH CAMERA! MEMANG JADI TERANG BENERANG



Bersama mama mereka.
haha
PINK GILER AKU KAN!

lepas je sesi photo-shoot.
(tak habis lagipon)
tetiba blackout balik.
alalala.

cahaya
seperti mencemburi kami.
yang tengah teruja bergambar dirumah orang.

jadi lepastuh kami pon balik

dengan perut kenyang!

terima kasih!!


bye bye semua


No comments: