June 14, 2010

malam ini aku sungguh tertusuk

sepanjang malam. semua kata kata dia menusuk hati keras aku..
"jalan ke neraka terlalu mudah utk kita lalui jalannya...tetapi jalan kesyurga terlalu bagai onak duri dan cobaan perlu di tempuhi...kekadang jalan kesyurga itu terlalu jauh utk disusuri...bagaikan penantian utk ke destinasi seakan² kabur² walaupun penhujungnya telah kelihatan"

sepanjang malam..
soalan dia simple.
persoalan dia mudah

sepanjang malam..

semua soalan dia aku akan jawab dengan mudah.

tp

aku hanya mempertahankan.
hati aku yang tegar dengan dosa.

aku tahu semua itu salah.
tapi masih berat langkah aku bangkit dari nyata untuk tersedar.


betapa aku nie manusia yang hanya pandai berkata kata.


siapa sebenarnya kau nie faz?
hanya islam pada jasah.
jiwa kau pergi mana?

No comments: