June 11, 2010

MIMPI KERING

semalam i bercerita cerita dengan housemate i dirumah.
nampaknya i sorang sahaja bangun pagi dengan mimpi kering.
yang lain semua mimpi basah..
ohoooi~
jangan berfikiran kuning langsat.
sesungguh nya ini bukan blog playboy.
jangan risau ini kisah besih suci murni harum semerbak bunga kasturi yang ada kat kuburan itu.
ok i tahu,i sungguh over =.="

rutin harian i sejak exam nie.
tok sah nak tanya walaupun i tahu,
di hati u tak teringin pon nak tanya.
tapi nie hah! i nak cerita!
hari hari, bila matahari dah terpacak kat langit tuh.
baru mata i nak terpejam.
memang i rasa i dah transform completely menjadi vampire.
atau nama kampung nya pontianak.

jadi nak dijadikan ceritanya kat sini.
i tido waktu siang, i bangun pagi tengah hari tuh dengan keadaan tak berpeluh peluh.
yang housemate lain, bangun bangun pagi berpeluh peluh disebabkan mimpi.

dah dah!
bukan mimpu blue, kuning atau pon purple.

jadi tadi masa dok lepak.
sorang sorang yang kebetulan semua ada mimpi yang seram bulu ketiak roma terpacak diorang cerita.

housemate A.
dalam mimpi tuh. aku jadi macam pemerhati.
aku ada kat situ tengok.
tapi orang kat keliling aku semua tak sedar kata aku kat situ.
tempat tuh kat kuburan.
aku tengah tengok seorang mamat nie nak dikebumikan.
tapi tak dapat masuk ke kuburan.
awal awal tuh, mayat dia tak muat.
diorang cangkul lagi kuburan itu lebih panjang sikit.
tapi lepas je masuk-kan jenazah tuh ke dalam kuburan.
tanah pulak tak cukup..
macam tak nak terima.
aku terdengar, orang sekeliling tuh bercerita.
"mamat tuh ngn bini dia tuh kat dunia banyak buat dosa"
lepas tuh, jenazah tuh macam tak nak pergi ke alam lain.
dia nak jugak isteri dia ikut sekali ke dalam kubur.
(ok kat sini i pon tak paham jugak cerita dia)
sebab bila isteri dia nak dekat kat mayat tuh.
mayat tuh terus terbuka mata.
macam hantu!! seram aku weiii~
then, isteri dia pon marah2.
dia turun pergi ke dalam lubang kubur tuh.
marah marah suami dia.
dan last last.
dua dua tertimbus.
pak!
housemate A pon terbangun.

kisah housemate B
kitorang entah macam mana.
tengah berkumpul ramai ramai. tak da sorang pon aku kenal antara diorang semua.
depan satu jenazah nie.
aku nampak roh jenazah tuh, dia tengah senyum kat aku.
dan diorang tengah kerat kerat jenazah tuh.
semua dah amik bahagian untuk makan jenazah tuh.
tapi aku tak dapat pon.
diorang cari bahagian nak bagi aku telan.
tapi nasib baik aku terbangun.

kisah housemate C
aku dalam mimpi tuh aku cuma memerhati.
aku macam tak wujud dalam mimpi tuh.
tapi semua suasana itu aku nampak.
ada dua jenazah nie.
dari dia dimandikan sampai dikebumikan aku perhatikan.
bila sampai kat kubur tuh.
macam dalam kuburan.
ada bermacam macam suara boleh dengar.
orang menjerit jerit.
dengar suara suara diorang tuh pon boleh buat aku menangis.
cuma bunyi jeritan.
aku ternmpk salah seorang dari jenazah tadi.
dia di atas penimbang.
dan dia disuruh makan daging manusia.
lepas tuh aku terbangun.


***********************************
i dengar kisah diorang dengan mimik muka diorang bercerita tadi.
aduh! gugur jantung i.
dah lah mimpi waktu sama.
kisah lebih kurang.
i tak tido malam.
tuh lah tak terikut mimpi.

mungkin nie kot hikmah dia i tido waktu siang.hahahahhaha
takda mimpi seram seram.

btw, i nie jenis manusia paling susah nak hapal mimpi


hiduplah hari ini seperti esok anda akan mati.

No comments: