June 04, 2010

nenek bercerita pasal GIZA

baru ingat niat asal kenapa aku nak tulis blog awal2 tadi.
ini entry ke-2 untuk hari ini.
selepas menelan bungkusan terakhir magi pama.
otak nie dapat berfikir balik..


ini kisah hidup aku untuk hari ini.
tadi dah cerita hikayat, sekrang tak cukup cukup lagi ke nenek oiiii~
*membebel kat diri sendiri*

hikayat kali ini di mulakan dengan

setiap hari khamis malam Jumaat,
bangunan aku,
dan semua bangunan yang ada di Zagazig ini akan mengadakan solat jemaah
magrib,hajat,yassin.
dan bangunan kami atau nama manja bangunan ini ialan
imarah baba osama
ada solat Isyak sekali.

jadi sementara menunggu waktu masuknya waktu solat waktu Isyak
budak budak imarah osama berdiskusil-lah pasal 

kes rogol yang ada kat imarah nie.

jantan rogol jantan ooo~

semakin gersang erghh kalo masuk musim panas.

bukan sahaja lelaki arab yang tak henti2 dok usik pelajar perempuan malaysia kat Zagazig nie. 

tapi kucing Jantan pon gatal macam lelaki arab kat sini.

dah lah kat rumah tuan dia ada 5 ekor kucing, 4 jantan 1 betina.

ohooo~ apa terjadi.
shuhhh shuhhh! toksah bayang.

jadi minggu nie kitaorang berbincang lebih ilmiah berbanding minggu lalu.
kitaorang diskusi pasal giza,
jadi disebabkan kak farah tanya 
"faz, ada nak cakap apa apa ke" 
memandangkan saya sudah ditanya..
sini hah~ ayat yang terkuar dari mulut aku tadi..
suara bersemangat nie

ok sekarang memang hangat dikatakan pasal isu gizaa.

*semua terdiam*

GAZA LAH FAZ!!

OWWHHH,
(sebenarnya dari tahun lalu lagi aku susah bezakan giza ngn gaza, dekat betol bunyi diorang berdua nie)

sambung buka mulut
ok memang sekarang nie HANGAT betol isu ini dikatakan.
buka blog nie, baca pasal giza,
buka facebook
status..
gambar..
everything pasal giza.
sampai nampak betapa bersemangat nya orang melayu nie.
sampai diruang komen mesti ramai kita terbaca.
LAKHNAT LAH ORANG YAHUDI NIE
MACAM SIAL BETOL YAHUDI NIE
TAK GUNA! PERGI MAMPUSS!
apa kita dapat?
kita habiskan masa maki maki diorang
sumpah seranah bagi diorang
dengan cara ini ka kita dapat bantu saudara kita di Palestine sana?
macam tuh kita nak tunjuk-kan ktia nie manusia yang berilmu dan berakal.
nak tunjuk kat dunia nie kata, kita simpati kat mereka.
dengan memaki maki orang Israel.
dari berbuat macam tuh,
baik kita amik wuduk, baca yassin dan solat hajat untuk mereka.
aku tahu korang sedih.
aku pon sedih bila tengok ada wujud manusia begitu kejam yang sanggup lakukan sampai macam tuh.
kita tak dapat bantu?
tenaga, ilmu, keewangan
3 perkara paling asas untuk lawan yahudi buat masa sekarang
senajata belum mencukupi.
buat target. jangka masa yang panjang.

Kita cari duit!
kita cari ilmu!
kita kumpul tenaga!
kuatkan diri, rohani dan jasmani.
sekarang kita tak dapat tolong!
strategi kena atur.

bak kata doctor M
melayu mudah lupa.
hari nie korang akan bersemangat.
bagai nak rak
sebulan dua akan datang.
semangat itu akan pudar.

jangan biarkan ianya pudar.
besar tanggung jawab kita 
tunjukkan kepada orang Yahudi kita akan bangun dan lawan
buat masa sekarang.
doa banyak banyak untuk mereka.
lakukan mana yang termampu.

AKU, KAU DAN MEREKA
KITA AKAN BANGUN.
DAN YAHUDI AKAN JATUH.
-someday-
*****************************
keluar topik~
dapat award dari cik tqah debab
misi dia ialah cipta pantun yang megatakan kecomelan blog mereka. huhu
dah lah aku lemah bab bahasa nie 
ok dengarkan pantut nukilan nenek yer cucu cucu sekalian.

buang jambu,
buang kedondong,
makan jambu,
sambil layan blog kamu yang comel itu dong.

*korang kena baca dengan irama pantun baru pantun aku tuh menjadi*

*****************************************

2 comments:

ammo said...

You got my respect *salute*

jom join mercy malaysia one day, abg jat da kaye nati, bley bg funding jd presiden mercy.hoho

edoraemon said...

haha
memang tuh cita2 nie bang jat.
kalo tak kawin lagi.
sana jauh nun di negara perang saya mo kerja.
insyaAllah
uhuuuuuuu~