July 06, 2010

emo

ini entry merepek, tapi tak makan kerepek, sebab dah habis kerepek. lagi merepek kalau korang baca benda repek kat atas nie. haha


cinta cinta cinta

dua tiga menjak nie aku emo betol lah pasal cinta nie.
bukan aku
tapi orang sekeliling aku yang tengah kecewa/patah hati.
tak ke menyedihkan.


geram geram geram



cinta,
walaupun semua orang tahu cinta Allah lah cinta hakiki.
tapi manusia tetap akan bermati-matian kejar cinta dunia nie.


kerana?
"manis" nya perasaan bercinta itu.
sungguh manis.
sampai maruah boleh hilang.
sampai harga diri boleh hilang.
sampai agama boleh lari.
sampai kepala sudah jadi angau.


perit bha nie putus cinta.
PERIT. SAKIT nak mampus jo~!
sebab ini permainan perasan dan hati manusia.


hati boleh kawal fikiran.
tapi fikiran susah utk kawal hati.


itulah bahaya kalau dapat penyakit hati.

saki tuh.....
sakit tuh yang buat orang trauma.
sakit tuh buat orang berdendam.
sakit tuh buat orang geram.
terbaring.


nak marah orang yang tengah patah hati tuh?


bak kata ayah aku ...
"tak payah cakap apa apa, mesti masuk telinga kanan, keluar telinga kiri"


tapi tak semua orang yang bercinta itu dapat rasakan kesakitan level sama.
dah hati pon lain lain kan.
impossible kita dapat rasa kan perasaan si A.
walaupun si A tuh dah ceritakan bagai nak rak betapa sakitnya jiwa dia.


bak kata abg daus, sampai sekarang aku ingat..


"faz, semua orang boleh naik basikal, boleh jatuh basikal, tapi bila dah terjatuh dari basikal tuh, rasa sakit tuh takkan sama faz"


tapi kita manusia tetap ada perasaan ingin merasa cinta tuh kan?


tipu lah kalau korang kata"AKU TAK NAK RASA BERCINTA."



dah fitrah manusia, akan tertarik kat manusia lain.
unless korang nie abnormal.
kekurangan hormone2 tertentu.
ataupon korang gay atau lesbian lah.
korang takkan tertarik kat jantina bertentangan.


dah lah
penat dah aku emo pasal cinta cinta nie.

aku geram ngn lelaki.
aku geram ngn perempuan.

semua sama jak.
semua homosapian.
bukannya beruk.


aku lagilah.
manusia yang banyak kekurangan.

semua manusia


ada baik, ada jahat.
bugis ke, cina ke, india ke, melayu ke, yahudi ke.
 ke ke ke.
SEMUA MANUSIA.
(berapa kali doh nak ulang perkataan semua manusia nie)




ada orang pernah cakap kat aku.
"semua manusia nie baik.
ingat tak dahulu,
iblis pernah berjanji,
dia akan cuba pesongkan semua manusia sebanyak yang mungkin utk berada di dalam neraka bersama dia nanti."
(bnyk lgi huraian, nak tahu ym aku)


dulu aku ada aku buat entry pasal benci lelaki.
(pasal emo jugak aku tulis entry tuh)

siap berdebat.

jawapan paling aku suka aku dapat.


"sekarang kita nie dalam umat akhir zaman, kalau akhir zaman tuh, golongan yang baik adalah minoriti, golongan yang terpesong tuh adalah majoriti, jadi sekarang kita decide, kita nak masuk golongan mana, kita nak pilih pasangan kita tuh dari golongan mana"


Tuhan kita sudah bagi kita hak kebebasan.

ada orang pernah bertanya kat aku
"kalau Tuhan tuh adil, kenapa yang sami yang habiskan hidup mati dia meng-abdikan diir kat tuhan mereka tuh, diorang baik sangat, tapi last last sekali akan masuk neraka jugak."


dari usrah, ke housemate, sampai ke geng aku.
aku cari pendapat satu satu.
mcm mcm jawapan aku dapat.


tapi jawapan paling aku suka ialah..
(tak ingat dari siapa)

Allah telah berfirman di dalam Al-Quran: “….Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu sehingga mereka sendiri mengubah nasib mereka….” (Ar-Ra’du:11)


dalam hidup nie, Allah bagi manusia pilihan,
pilihan utk pilih jalan hidup mereka.
kalau Allah tak bagi kita pilihan,
hari ini kita buat dosa, esok kita akan kena balasan dari Allah.
hukuman Allah pon adil.
 
dan aku dapat kisah pasang tukang buat kapak kafir yang masuk islam.
dan macam2 jawapan lagi aku dapat.
terima kasih lah kepada yang pemberi info.

(siapa nak huraian lagi panjang sila lah cari aku, penat plak aku taip kat sini)


aku suka berdebat.
bila berdebat ngn orang,
aku akan dapat persoalan yang aku tak terfikir,
dan aku akan soal banyak banyak orang utk cari persoalan mereka.


orang yang bertikam lidah dengan aku
selagi hujah orang tuh tak memberi jawapan yang aku puas
selagi tuh aku takkan mengaku kalah.


kalau aku berdiam tuh, maknanya aku sudah puas hati lah ngn jawapan korang.


aku pernah bergadoh dengan
lecturer matriks
golongan pak cik yang ada phd
mcik yang ada master


tapi macam kurang ajar pulak kan.
sorry nie semua sifat tak disengajakan.
(sambil nyanyi lagu sorry sorry superjunior)


tak kisah lah korang sapa.
selagi jawapan korang tak memberansang kan.
selagi itu aku takkan diam.


lagi satu benda buat aku emo.


5 tahun lalu korang cakap
AKU DAN DIA MACAM PELACUR.
5 tahun kemudian.....
hmm.
mulut manusia,
cepat betol Allah bagi dunia nie terbalik.


emo emo emo emo

lepas tuh.
orang yang ada gf~! wei, yang ko sibuk2 kata aku nie syok kat ko!
tapi ko yang dok asyik jeles bila aku ngn lelaki lain nie pesal.
haa. nie yang aku geram nie!
aku dah lah tak suka ko!
ko yang jeles! nak kata aku pulak suka ko! nie pe kes!!




ok fine,
aku dah penat emo.

fuuh~





pokok yang tak berpangkal pangkalnya disini.
  1. kesian orang yang patah hati, tak payah lah nak marah2 diorang.
  2. jom kahwin! haha
  3. jgn aibkan orang, jgn kutuk orang.
  4. biarlah orang aibkan kita,jangan kita aibkan orang
  5. Allah ada, Allah tahu.