July 14, 2010

mak cik arab?

malam semalam..
aku tido kat rumah lalat.
rumah lalat terletak dekat imarah mama kausar.

imarah : bangunan
mama kausar : nama tuan bangunan tersebut.

jadi aktiviti comel kami semua malam semalam jam 10 malam
adalah menoton movie movie pilihan.
dok tengah kusyuk dengar movie.
tetiba dengar ayat ayat suci Al-quran di mainkan datang dari orang arab bawah bangunan.

aku :  wei wei, dengar tak?
lembu : dengar
aku : aku rasa kan, macam ada orang meninggal wei kat sini.
lembu : ko ada dengar tak suara perempuan arab menjerit jerit atau meraung tak?
aku : takda.
lembu : jadi takda lah tuh orang meninggal.

lalalala...
teruskan lah kami menonton movie..
*tetiba dengar suara orang ketuk pintu*

kami : min? (sapa)
luar pintu : suara arab.

kami, off lampu dan pura pura macam takda orang.

rupa rupa nya malam semalam,
mama kausar meninggal dunia waktu magrib.
Al-fatihah.

rujukan : orang arab meninggal