September 01, 2010

lost

entry dari diri sendiri kepada diri sendiri.

setelah dua minggu aku merasa lost.
terasa seperti heroin dalam cerita the lost world.
walaupun hakikat nya aku sendiri tak pernah tengok cerita itu pon.
dan taktaw cerita tuh pasal apa.
hahahahaha

hari nie aku rasa kemuncak ke-lost-an aku nie.
apatah lagi bila beberapa orang dah tinggal kan tawau.
malam nie beberapa orang akan fly balik ke mesir.
dan tawau semakin sunyi.

kawan kawan aku yang lain, semua dok sibuk study,
kuliah kat uni,manalah yang ada kat tawau.
last year tak lah sesunyi macam nie sebab ada jgak kawan aku yang form 6.
sekarang,memang aku dah sorang kat tawau.

buka facebook,nampak ramai gerak gi berbuka sama sama.
kawan sekolah mahupun kawan kawan kat mesir.
dan aku~?
dok kat tawau layan komputer aku dan buat aktivit-aktiviti suri rumah.
ada yang pergi lawatan amal ke rumah anak yatim.
serius aku jeles.
teringin nak layan kerenah budak budak.
teringin benar dari dulu nak gerak pergi rumah anak yatim.
aku pernah jgak terasa nak jadi guru tadika dulu.

aku pelik kenapa lah aku leh jadi negative thinker.
dah dua minggu.
memang terlalu lalu lalu negative.
seperti nak jatuhkan diri sendiri.
gara gara aku bergadoh dengan seseorang.

dan tadi...
jam 1 pagi bercalling ngan aina.
baru aku teringat.
siapa diri aku sebenar.
hahaha
gilak aku bersyukur sangat malam nie.
lupa aku betapa positifnya aku,
dan suka cari hikmah dalam sesuatu.

kesian inn,kiki dan koki.
betapa diorang cuba positifkan diri aku.
tuh lah kadang kadang kita tak sedar,yang jatuhkan diri kita sendiri adalah diri kita.

note to self : sila jangan effectkan diri anda dengan kata kata manusia.
kita memang akan gadoh,bertikam lidah.
pedang paling tajam yang akan tusuk kita kadang kadang kata kata dari orang yang kita sayang.
tapi nak buat macam mana.
kita tak bleh kawal mulut orang.
kadang kadang orang berkata sebab ego.
kadang kadang sebab diri kita yang sememangnya yang ego.
dan yang dapat baikki diri kita sendiri adalah diri kita.
kawan kawan cuma dapat tolong pandu arah.

FAZ!WELCOME BACK
sambil tersenyum riang memandang lappy di subuh ini.
mulai esok, ramai sudah pulang ke Tawau.
fuuh~ :)