September 27, 2010

ini laporan raya.

entri ini ditulis pada raya ke 10.


laporan cuaca di tawau sekarang : mendung mendung comel.
hujan baru sahaja berhenti.
bau hujan yang segar masih lagi dapat dihidu.
ok bau ini akan aku abadikan dan sematkan di jiwa untuk setahun sampai lah aku kembali ke Malaysia semula.
kalau dekat mesir.
hujan dah lah jaaaaaaaarraaaaaaaaannggg sekali.
setahun macam sekali dua jak tuh!
tapi asal hujan jak..
perghhh~
bau hujan menusuk kalbu jiwa dan raga.
bukannya aroma hujan yang naik,
aroma taik keldai yang akan mensentap hidung mancung pipi tersorong sorong ini.

cop cop cop.
tadi aku nak cerita pasal raya.
apasal lah pulak tershashul pergi kisah hujan nie.
hahahaha

raya tahun nie aku memang sibuk.
sibuk berjalan.
sampai jijan @ stun demam sebab aku usung dia pergi beraya. haha
nak buat macam mana.
aku nie memang kaki jalan,
apatah lagi kalau dah ada kawan kawan.
dan sekarang semua dah balik ke uni masing masing.
dan again, Tawau menjadi sunyi kembali.
bravo bravo.
semalam 1st day aku berehat selepas 1st day raya.
i tell u! 12 jam aku tido, ingatkan nak extend sampai 15 jam, tapi nasib baik lah cik lembu call aku, kalau tak terlanjur aku tido sampai 24 jam pon ada kemungkinan lah jugak.
macam tak nak bangun sampai bila bila pon ada jugak.
hahahaha

laporan 1st day raya. open house

  1. malam raya tuh aku tido pukul 3 pagi! sebab memasang langsir rumah. haha. patutnya dah siap pasang dari jam 12 lagi!! tapi disebabkan diri ini terlalu takutkan cicak, kerja tergendala selama dua jam disebabkan sesi bunuh membunuh cicak. DUA JAM DOH BUNUH CICAK!
  2. aku bangun jam 5 pagi sebab nak masak, ada open house doh 1st day raya.
  3. jam 5 petang aku dah terbongkang tido sampai tak ingat dunia sebab terlalu penat.
  4. baju raya...
pagi pagi raya tuh memang, aku dah semangat bersiap siap depan cermin.
biasalah dah lama tak ber-make up.
(lamalah sangat baru sebulan je pon)
fuhh, memang touch up lebih sikit lah,dah raya katakan.
jadi selepas jak habis melawakan diri.
turun lah i dengan penuh ayu nya ke bawah,
dan masuklah ke kereta untuk ke lokasi wajib raya pertama yakni rumah pak cik aku.
masuk masuk jak kereta.
si kecik tegur.

kenapa mata u nampak besar??

sayang, inilah kuasa make up~ HAHAHAHAHA

I DONT LIKE MAKE UP! lain kali i dont want u to wear make up.

adeh, kena marah ngan  budak 10 tahun pepagi raya. apa kes..

beberapa saat kemudian abang aku pulak masuk kereta..

kenapa ngan mata adik tuh?

cantikkan? hahah

YA! MACAM MAK ORANG. HAHAHAHAHA.

baju raya pertama.
OK FINE! 
sampai jak kat rumah pak cik aku.
semua kaum kerabat kata aku muka macam orang tua!
sudah, sejam dari pak cik aku, gerak balik rumah, 
sebab ada open house.
tukar baju! aku pakai baju raya adik perempuan aku yang tahun lalu yang berwarna pink~


baju raya ke dua.
merangkap baju raya adik aku tahun lalu. haha

hari ke dua raya  tuan rumah kat rumah orang lain.

dari pagi raya aku kena culik oleh icha. hehe
untuk teman kawan dia beraya ke rumah kawan dia punya kawan.
maknanya dari pagi jam 9 tuh aku beraya ke rumah orang.
kawan aku punya kawan punya kawan.
kira aku langsung beraya kat rumah orang yang aku langsung tak kenal.
ada ke orang beraya pukul 9 pagi??? hahaha
aku end up bercerita ngan parents tempat aku beraya tuh selama tiga jam!
hebat wei bercerita ngan orang tua nie.
dah lah aku tak kenal anak dia. hahahahaha
sepanjang sesi bercerita sama mak cik pak cik tuh.
aku taw salah silah keluarga diorang,
cerita zaman bercinta lagi.

mak cik mak cik, sedaplah mak cik ketupat mak cik nie. siap ada buras lagi, mak cik pandai masak buras ka?

mak cik : bukan mak cik yang buat pon, pak cik tuh yang buat.

hebatlah pak cik nie, saya nie pak cik nama jak bugis, masak buras pon tak pandai.

pak cik itulah budak zaman sekarang, semua tak tahu buat.

ya pak cik! saya sokong tuh pak cik. Bapak saya lah nie kan salah, ndak pernah mo mengajar pasal bugis.

tiba tiba aku nampak mak cik ngn pak cik tuh gelak sakan.

the unknown pak cik tuh rupanya orang keningau.
dengar jak keningau aku terus rasa teruja.
aku ada 3 orang wei kawan dari keningau! hahah

pak cik kenal tak orang nama sazali?

pak cik kenal orang orang yang sebaya pak cik sahaja, 

dia sebaya pak cik jugak nie pak cik..

dia tinggal di mana?

di keningau jugak dia tuh pak cik.

area mana?

tak taw lah pak cik, kawan saya punya bapak bha tuh pak cik. Jumpa pak cik sazali tuh pon ndak pernah. yang saya tahu cikgu jugak kawan saya punya bapak.

terus pak cik tuh buat muka straight face.
then dia gelak ngan bini dia sambil geleng geleng kepala.

hahaha
yang penting hebat lah pak cik mak cik yang aku tak kenal tuh!

lepas jak pergi rumah pak cik mak cik tuh.
aku terus gerak p rumah icha.
jadi tuan rumah kat rumah dia pulak.
layan tetamu 
merangkap kawan kawan sekolah rendah kami! hehehe

malam tuh pulak kitaorang serbu rumah adik aku punya kawan.

me, icha, saf

hari ke tiga raya beraya sama budak 89.

aku beraya dengan kawan kawan abang aku dan abang aku.
6 rumah kami terokai!
penat penat!
yang paling lawak aku terjumpa senior universiti aku kat mesir.
sepanjang kat mesir, tak pernah sekali pon aku terserempak kat dia melainkan ada occasion yang campur senior ngan junior, itupon satu atau dua kali.
tapi kali nie siap gerak beraya lagi dengan dia. haha


ini senior mesir aku yang aku jumpa kat tawau.
ish ish. keciknya dunia.
hari raya ke empat geng sm st patrick

nie beraya ngan kawan kawan lower form aku. 
ada yang dah lebih 5 tahun aku tak jumpa! haha
nak 6 bijik kereta gerakkan kami ini.
feeling nostalgia betol! haha




hari raya ke lima sazwan

beraya ngan sazwan, bukan pergi beraya, kitorang selongkar satu tawau untuk cari camera baru aku.
haha.
ok bukan ronda satu tawau pon.
3 bijik kedai jak. haha
setiap kedai aku masuk aku tanya.

"ada camera warna pink tak?"
 sazwan pon geleng geleng
"faz, orang beli camera tengok function, bukan warna"


ok itulah kisah kenapa camera aku berwarna biru.
tragedi kan.?


raya ke 6  open house rumah along + rumah idzam + karaoke + tido rumah icha.
tajuk pon dah tunjukkan kisah.

ps : sebenarnya aku dah penat menulis.

raya ke 7  sesi bergambar studi di bilik icha + open house rumah saf


pagi sibuk bergambar.
sepanjang petang pulak sibuk bercerita di ruang tamu rumah si saf.
ok kitaorang bercerita cerita hantu time open house saf.
sepanjang petang.
sampai esoknya mak si saf tegur, kusyuk betol kami bercerita. haha
ok sebernya bukan "kami" bercerita.
sepanjang tuh aku jak yang banyak bercakap.
dari kisah hantu aku cerita, pastuh tertukar pergi macam ala ala ceramah agama pulak aku bagi diorang dengar.
tuh lah pasal, jangan bagi peluang akiu untuk buka mulut, last last tak dapat dah tutup.
studio bilik icha sendiri.
dan camera yang aku beli dengan sazwan.
serius aku jatuh cinta ngn camera sendiri. haha



raya ke 8 ok fine, haj sudah pindah tawau?


beraya bersama geng mrsm.
memang kerja mengumpat je lah ngan diorang semua.
sazwan, elmi, jijan, haj, dalek
sampai terumpat diri sendiri.
ahahaha
sesi mengumpat. haha
ok serius penat raya lapan hari berturut turut non stop.
hemo hemo memo. :)