September 04, 2010

rumah 1

asal malam. mata tak dapat pejam.
asal siang lentok tertido macam badak.
apalah nasib badan
.

memandangkan aku duduk kat rumah.
entry aku hari hari pasal rumah jak.
bukan pasal aku punya kereneh. 
pasal adik adik aku yang bertuah punya kerenah.

selama ini dan selamanya.
aku sangka aku nie selamba badak~
sebab orang dok asyik sebut aku nie jenis tak kisah jak.
buat kerja selamba jak sentiasa.
tapi seselamba badaknya aku..
badak lagi adik adik aku.

watak adik adik aku.
adik perempuan (17 tahun) : twinkle
adik lelaki (15 tahun) : Baby
adik lelaki (10 tahun) : johnny

semalam, sepatutnya Twinkle dan Baby
diorang ada exam english. yang wajib setiap bulan.
boleh boleh bha diorang.
jam 11 malam! esoknya exam baru sedar kata nak exam.
itu twinkle baru sedar.
yang baby plak tak tahu.
masa jam 11 malam Twinkle teringat, dia takda list kertas yang masuk exam,
nak kena mintak kat baby yang berada di BILIK SEBELAH.
guna hp calling!!
betuah punya adik adik aku.
last last dua dua takda list apa yang nak keluar exam.
jadi dua dua pon gerak lah tido dengan selamber nya.

johnny plak.
kisah beberapa hari lepas
kerja rumah pendidikan seni nak kena hantar.

"kak liana, tolong."

"ok yang, sediakan bahan bahan."
ok memang berhempas pulas aku buat sampai sakit tulang tulang belakang aku buat.
bila nak dekat habis dah kraf tangan tuh.


"aik, macam kak liana jak buat semua nie."

"takpa, kawan johnny kan, mama dia yang buatkan semua kerja pendidikan seni dia."

setelah sejam setengah gam sana gam sini.
sampai nak mabuk aku dibuatnya.
siaplah hasil kerja rumah budak 10 tahun aku buat.
fuuhhh~


"jeliknyaaaa~"

"kakak bleh buat lagi cantik, tapi takut cikgu tak percaya nanti. "

"kawan i kan, mama dia buatkan, terus dapat no 1 nie dia punya."

"beeeeeeeeeeeeeeeeeehh~" 




resultnya : sekecik tarik bantal 1st time malam tuh dia tak nak tido ngn aku.
tapi lepas sahur plak, duduk kat bawah tunggu aku habis kemas dapur baru nak naik sama sama ngan aku.
macam ekor aku je si kecik sorang nie.

jam 6.15.

"i tak nak pergi sekolah.." (sambil buat puppy eyes)

"kenapa yang?"

"jelik nie seni johnny"

" takda takda! siapppppp~ sudah kakak buat penat penat."

jadi geraklah sekecik tuh pergi sekolah.

balik balik dari sekolah.

"kak liana, cikgu tak puji nie, kawan johnny lagi cantik. 4 orang jak puji johnny punya."

keesokkan punya esok.....

"kak liana, dapat no 14 nie johnny punya."



seterusnya?
ok korang bayang lah sendiri apa aku buat kat dia.