February 20, 2011

gua


I'm nenek edoraemon.
fear me... rawrr~

Entry gua ini adalah amat panjang dan agak merepek, tidak disarankan untuk di baca.

Hari hari gua akan makin rajin update blog gua, bukan disebabkan gua nie tinggal di gua, tapi gua duduk di rumah, dan gua tak bawak buku. Dan gua tak bleh blajar. (repeated punya kisah dari entry terdahulu)

Napa gua, guna kata ganti diri “gua” tiba tiba,
#buangtebiatkeminahnie
 semalam dan hari nie gua rasa gua nak masuk gua dan amalkan ilmu hitam gua nak ganaskan diri gua seketika, sejak balik dari mesir nie, gua angin satu badan semacam, bukannya puting berliung bertiupan di benua tawau (sungguh tak masuk akal assumption yang di buat kepada diri sendiri sambil menyindiri) tapi sebab gua jadi gatal gatal. Bukan G*rsang ok?
Gua gatal sebab mungkin pasir pasir dari mesir meresap ke dalam darah gua, dan membuatkan darah gua jadi lebih manis dari manusia lain ada di kota tawau ini, oleh yang demikian, nyamuk nyamuk di Tawau lebih cenderung untuk tertarik dengan gua. Fullstop

CUKUP CUKUP LAH NYAMUK EKAU NAK GIGIT GUA! ADOYAIII!!

Ok chill chill, dah dua puluh satu, kita mesti MATANG, KAN?

Sini gua nak tanya korang? Apa maksud istilah matang dari segi definisi dan istilah?

Ok menurut kamus dewan edisi ke 10, istilah MATANG bermaksud . .  (ekau ingat gua nie rajin semacam nak bukak kamus dewan,selepas zaman spm sudah berakhir)

Skip istilah MATANG versi jawapan skema, bagi korang lah, apa bha sebenarnya matang?

Dua tiga bulan yang lalu, atau mungkin empat bulan yang lalu,
ok fine, gua tak conggak berapa bulan yang lalu,
 tiada masa nak amik kalkulator untuk conggak, hatta tarikh hari nie pon gua tidak tahu, tapi gua terpandang plak kat desktop sebelah bawah bahagian kiri itu.


Gua mengalami masalah. Masalah dunia? Cinta? Masalah tentang diri sendiri? Masalah kencing malam? Masalah tido berjalan?
Masalah gua adalah . . .
Gua tidak kenal diri gua nie siapa.
Adakah gua marsha? Jasmine hamid? Francisca peter? Anita sarawak? Ok jangan salahkan gua sebab kuarkan nama artis artis, ramai org kata muka gua nie sama macam artis artis sekian, walaupun gua sendiri tak pasti celah manalah muka gua sama macam mereka, mungkin muka gua nie muka yang korang senang senang boleh terjumpa tengah jalan.
Mungkin juga muka gua kormesial ataupun muka ala ala famous *riak* tapi setakat nie takda pulak orang tahan gua tepi jalan minta autograf kat gua, ternyata kawan kawan gua nie sebenarnya rabun.
Sorry u guys, baik korang buat ujian check mata, sebab gua rasa korang rabun macam gua, gua rabun tahap kronik *tersedu sedu nangis, hilang macho gua.

Pernah tak korang rasa korang sendiri tak kenal diri korang sendiri?
Haaa. . . tuh dia, itulah yang gua rasa! Exactly! (kalau korang kata tak, anggap jak lah korang kata ya)

Gua rasa diri gua nie macam Dr. Jeckyl & Mr. Hyde. Yang dalam novel BI tingkatan 3 korang di paksa baca tuh untuk PMR.



Ulang tayang..

Haaa. . .Itu yang gua rasa, bila depan kawan kawan gua, gua rasa diri gua nie macam rockers sejati budak budak tak cukup umur. Tapi bila depan keluarga gua, gua di alam versi “serius”, dan bila depan seseorang tuh gua jadi seseorang yang lain lagi. Kira kalau versi gua, novel gua akan bertajuk . . . . 

Nenek edoraemon & Dr. Faz & kak liana
hatta kerana gua rasa gua ada 3 persenolaliti.

Oh why oh why oh why gua macam tuh.


Dan agak memakan masa berbulan bulan jugak gua cari jawapan sendiri tanpa memerlukan pertolongan encik google.

Jawapannya :
#1
Hanya anda sendiri yang kenal diri anda sendiri, dan hanya anda sendiri akan faham diri anda sendiri
pandang jauh jauh, tanya semua orang korang nie jenis orang macam mana,
tapi at the end korang sendiri ada jawapan paling tepat.


#2
Comfort zone
setiap orang yang anda kenal anda ada satu “comfort zone” 
takkan lah depan mak cik mak cik ngn nenek2 korang nak ganas ganas kan, depan kawan kawan nak pulak tunjuk perangai macam mak cik mak cik pulak kan. Kita akan bertindak ikut keselesaan terhadap individu tertentu.



#3
Chemisty
pernah tak kamu jumpa orang yang kamu 1s time jumpa, tapi kamu boleh bercerita bagai nak rak ngn dia. Dan ada pulak kamu 1st time jumpa orang tertentu tuh, tapi kamu rasa macam menyampah takda mood nak bercakap dengan dia. Situasi tersebut explain segalanya.


#4
Hipokrik
korang act depan orang orang tertentu tapi korang sebenarnya itu bukan diri korang sebab untuk mendapatkan manfaat? Jaga hati? Terhutang budi? Itu korang jawab lah sendiri, sebab semua orang ada sebab berbeza.


 #5

Pengalaman hidup
kita boleh dengar berbagai pengalaman hidup orang lain, baca novel, cikgu mengajar kita di sekolah ,tentang kehidupan, ibu bapa ceritakan pengalaman mereka. Tapi GURU kita yang sebenar adalah PERJALANAN HIDUP kita sendiri. Apa yang kita rasa, sakit manis bahagia? Apa jua yang dahulu kita rasa dan kita alami itu yang buatkan siapa kita hari ini.


Ok fine gua dah penat ber-gua gua

gua tak suka istilah perkataan MATANG. kenapa? ym gua kalau nak taw. 
#faktacomelnenekedoraemon.
1.       Esok gua akan ke hospital lagi J
2.       Gua hari hari sejak balik tawau pakai baju kurung sebab baju gua banyak di zagazig, dan jeans gua koyak à baju kurung.
3.       Gua guna perkataan “gua” nie sebenarnya sebab abang gua kata entry dua tiga menjak nie macam PONDAN! 
4.   Gua tak guna "haha" sebab gua nak tunjuk ganas. HAHAHAHAHA




muka ganas macma nie dia kata pondan.
adoi.




fuuhh. dah tamat alam GUA.
toodles~