March 04, 2011

#day 2

HARI DUA


02- The meaning behind your blog name

kat header yang cucu cucu boleh tengok dia tulis
"lagenda nenek edoraemon"

tapi nama sebenar blog nie adalah



*sila baca dalam nada berpuisi*
ok beginilah kisahhhhhhh aaaaaaaahhh~
zaman dahulu kalaaaaaaaaaa~
seorang nenek ekkkk~
tengah mendaki gunung~
tiba tibaa~
di pertengahan jalannnn~
terjumpaaa~
si doremoannnnn~ oonnnn


ok gini bha sebenarnya KISAH SEBENAR.

jeng jeng jeng.

suspen dok?


nenek dari kamus dewan edisi ke 4 bermaksud : orang tua kepada emak atau ayah.
gambar nenek seseorang yang telah diculik dari mr google

EDORAEMON 
pulak kata dasar nya bukan di amik dari perkataan

DORAEMON.

tapi telah di culik dari kata dasar.

EDORA.

yakni, nama aku : FAZLIANA EDORA BT ABDUL KADIR.

therefore?

EDORAemon.

emon adalah kata tambahan untuk menyedapkan nama.

jadi hasil gabungan dua perkataan utama blog ini iaitu :

NENEK + EDORAEMON = NENEK EDORAEMON.

perkataan POKET tuh plak adalah hasil culikkan dari poket edoraemon.

fuhhh~ penat aku reka cipta.



sebenarnya yang sebenarnya : aku amik dari nama friendster aku masa form 4.

nenek edoraemon : nama nie tercetus sebab aku dok gadoh ngn abg aku,diantara kami dua, frienster sapa lagi menarik.
kan zaman friendster tuh smua orang meroyan nak edit frienster dia guna coding apa entah.
pastuh kalau makin unik, 
makin menarik
tuh kami gadoh 
KONONlah profile siapa lah paling menarik.

pendek je pon kisah dia.
HAHAHA

tuh je pon kisah dia.


bye!


ps : aku betol betol bukak kamus nak cari maksud sebenar nenek.
berdedikasinya aku kan kan kan?
HAHAHAHA