April 27, 2011

nenek cinderella.


Hai cucu cucu
Cicit cicit
Cocot cocot
Sampai tercucuk cucuk.

Bertemu lagi kamu dalam sesi beramah mesra bersama kak FAZ.

Gituew yer tuan tuan dan puan puan,
Memandangkan AKAK nie dah masuk tahun ke 3 gituew,
Jadi AKAK nie banyak lah junior junior.
Terasa diri nie makin hari makin tua sudah,
Yer lah bilangan jr makin bertambah,
Bilangan anak plak tak ada tambah tambah lg.
Bila lah i dapat penuhi hasrat jiwa dan raga i nak dapat cucu kalau anak takda tapi junior pulak bertambah.

Adeh adeh,
Dulu i dikenali sebagai FAZ.
Lepas ada junior, adik adik junior i gelar i opkos lah kak faz.
Lama lama tertukar jd KAK PAZ,
Sekarang ada yang gelar i KAPAS.

Hahahah.
Caring kan diorang kat i kan kan kan.
*tangan di bahu sambil mata pandang ke atas, amalkan budaya memerli yer adik adik*

Sini aku nak cerita kerenah junior junior aku yang mantap nie.

Beberapa minggu lepas, ada beberapa gadis jr ayu datang lawat aku kat rumah.
Time diorang bunyikan loceng rumah,
Kebetulan housemates aku tengah beradu petang,
Tinggallah diriku keseorangan memasak kat dapur.

*kring kring*
bunyi loceng

aku geraklah pergi bukak pintu.

Sekali bila aku bukak pintu semua buat muka tergamam siap menganga mulut tengok aku.

“terlampau cun ke aku hari “ bermenolog dalaman aku sorang sorang.

“masuklah korang ke dalam, kak paz tengah sibuk masak nie d dapur, masuk lah buat mcm rumah sendiri.”

Beberapa minit kemudian, lepas aku hbs tutup mana yang patut benda kat dapur aku pon gerak lah pergi melayan tetamu.

”haa, napa korang mai nie? Rindu kak faz ke?haha”

“fuuhhh lamaaakk baru taw kat rumah kak faz mcm mana?”

“haa? Asal doh? Napa makin cun ka? Hehe”

“mcm cinderellah lah kak faz nie!”

“haa? Asal wei?”

“yerlah! Kat kuliah punya main bergaya, kat rumah macam kena seksa mak tiri cinderella”


Dannng! Pedas yer di situ kawan kawan.
Buat mcm mana, aku lupa time tuh aku tengah pakai seluar apek ngn baju lusuh. Sebab lupa stok baju bersih dah limited dah time tuh, tunggu turn guna washing machine katakkan. Hehe

Selang beberapa hari kemudian,
Datang mereka melawat kembali ke rumah kakak senior diorang yang cinderella nie.

KEPAMPUMPANGPUNGPANG!
-unsur dramitis-
 *bunyi side effect dok gelak gelak sama diorang, bercerita sakan sampai lupa dunia takala blackout kat rumah aku waktu itu, Cuma ditemani cahaya lilin je, romantikkan suasana?*

“hahahahahha. Lawak lah kak faz nie, kat kuliah punya main ayu kat rumahhhh!! Hahaha”

Uhuk!
*terbatuk aku nyah oiiii!*

hampir ku telan satu satu.

THINK +VE: Tak sangka selama nie junior junior aku pandang aku ayu kat kuliah. Haha
 

Dan nie kisah pasal junior lelaki aku pulak.
Berlaku beberapa hari lepas.
Masa aku on the way jalan balik dari dinner,

Tetiba aku terdengar suara beruk.

Eh salah salah. Suara serak serak basah gituew, suara macho seorang lelaki melayu kecek.

“BYE KAKAK NENEK!!”

Yer cucu cucu, ketika itu daku agak ragu ragu hendak toleh ke belakang manalah taw aku salah dengar, kan nak tunduk kan padangan mata, mana manis nak pandang ke arah group lelaki. Hikhikhik.
Tapi toleh je lah.

“eh! ALI (bukan nama sebenar)! Byeee!!”

“bye! Kakak doreamon!”

(pulak dah tukar nama lagi)

Tetiba aku terdengar kawan cakap kat dia.

“eh! Tuh ke nenek edoraemon?”

ini yang aku touching nie,
ingatkan nenek edoraemon tuh pames kat batch aku je.
Awal awal dulu aku terkesima jgak bila kena panggil nenek.
Lama lama mcm dah adapt gituew,
Chill sudah. Yer dok?

Asalkan aku tak bangun2 pagi muka berkedut sudah.


sampai sini sahaja sketsa nenek edoraemon.
sampai kita berjumpa di lain hari.

salam sayang dari,
nenek edoraemon


 senior yang mesra alam.