February 26, 2012

11:30 pm

Aku tengah berjalan kaki sorang sorang baru balik dari kuliah,
sambil melayan blues memerhatikan pemandangan Mesir yang penuh kabus.

Tak kabus mana,
cuma penuh pasir, jadi iklim tuh ala ala macam UK tengah berkabus,
Tapi the-ugly-truth nya, itu adalah jerebu (?)

Terserempak dengan seorang budak arab lelaki badan berisi,
Dia membulatkan mata  b e s a r   b e s a r,
tunjuk jari hantu menghala ke muka aku.

aku berikan Senyuman.

Balik tuh aku tergelak,

Buat rusuhan banyak kali pon,
Kata politik diorang kotor,
Nak ubah negara diorang ke arah lebih bagus,

Tapi kalau Tak ubah perangai sendiri dulu,
negara tak ke mana?

Ya dok?



Bukan pandang pasal suasana Mesir saja, cuba kita tengok diri kita sendiri, 
kadang kadang kata kata gah, Kencang dan lantang nak ubah itu dan ini,
tapi kalau tak ubah diri sendiri dulu, macam mana Keadaan sekeliling akan berubah kan?

*click click*
aku dah semakin jauh dari diri aku yang dulu.




bila buat entry buat tak ada perkataan HA HA.
suasana nampak macam berkata dengan serius.