February 28, 2012

kawin. LAGI (?)

Tengah usap usap perut kawan aku yang tengah mengandung 4 bulan.

"kak faz.. kak faz.. Wea teringin nak tengok baby kak Faz"

"over lah Wae nie! kak Faz ingatkan nak tengok suami kak faz, nie lompat terus kepada baby~ Doakan jodoh kak faz lah Wae bukan terus mengandung takda suami! 

Wae terus tadah tangah berdoa dan angkat tangan aku buat posisi untuk berdoa.

"Wae doakan kak faz ada anak sebelum kita tamat tahun enam nanti. AMIN."

"AMIN! ehhhhhh?? kenapa doa terus ada anakkk?"

 "sebab Wae teringin tengok anak kak faz!"


macam macam

*tersenyum*

Ramai kawan aku tengah berada dalam fasa mengandung sekarang nie,
Bila perhatikan diorang, rasa kesian diorang.
Susah rupanya mengadung tuh kan?

Tetiba terfikir masa tengah gastroenteritis (GE) seminggu dua nie,

Aku baru sakit GE,
Belum lagi sakit mengadung, Melahirkan anak,

Lepas tuh sakaratul maut, seksa kubur dan neraka.

Sakit GE pon pedih menusuk jiwa sakitnya.
Itu baru sakit di dunia.


kesihatan.  antara nikmat terbesar yang kita ada sering kita terlepas pandang kan (?)

ke aku sorang?

*random*

di majlis kahwin kak sufi yang ramai tetamu ingat aku pengantin masa kak sufi tengah bersiap kat bilik. hihi


semoga baby baby Kawan aku akan jadi anak anak yang soleh dan solehah.
AMIN